جوزف بورل
بورل:

بسته تحریمی جدید اروپا علیه ایران

«جوزپ بورل» گفت: «ما قصد داریم بسته مهم جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران وضع کنیم»

اردیبهشت آنلاین: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که این اتحادیه بسته تحریمی جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران آماده کرده است.

به گزارش فارس، «جوزپ بورل» در این خصوص گفت: «ما قصد داریم بسته مهم جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران وضع کنیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مطرح کردن اتهامات حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: «ما قصد داریم بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران را بر اساس اقدامات حقوق بشری آن‌ها ارائه کنیم و این یک بسته مهم از تحریم‌ها علیه ایران است که مسئول رخدادهایی است که اخیراً علیه معترضان داخل ایران رخ داده است».

بورل در آستانه نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین به گفت‌وگوی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران اشاره کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: «روز گذشته با وزیر خارجه ایران گفت‌وگو داشتم و او را در جریان این تصمیم (وضع تحریم‌های جدید علیه ایران) قرار دادم و از او خواستم که به این سرکوب‌ها پایان دهند و به طور کامل به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشند نگرانی‌هایی در زمینه برنامه غنی‌سازی ایران وجود دارد».

جوزپ بورل در جریان اغتشاشات اخیر بارها با دخالت در امور داخلی ایران از آشوبگران حمایت کرده است. اتحادیه اروپا نیز در همین راستا چندین بار با ادعای واهی مقامات ایران را تحریم کرده است.

پیش از این خبرگزاری رویترز از آمادگی اروپا برای وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه حمایت از مردم ایران گزارش کرده بود.

طبق این گزارش، در ادامه حمایت کشورهای غربی از اغتشاشات اخیر در ایران، ژان اسلبورن وزیر خارجه لوکزامبورگ دوشنبه (۲۰ فوریه) گفت: «اتحادیه اروپا علیه ده‌ها ایرانی از جمله قضات به دلیل نقش آن‌ها در اجرای مجازات اعدام معترضان تحریم‌هایی را اعمال خواهد کرد». (جزئیات بیشتر)

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تحریم‌های اتحادیه اروپا و انگلیس علیه افراد و نهادهای ایرانی را قویا محکوم و آن را کاملا مردود خوانده است. ایران همچنین پیش از این و در اقدامی متقابل تحریم‌هایی را علیه تعدادی از افراد و نهادهای اتحادیه اروپا و همچنین انگلیس اعمال کرده است.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید