اروپا اپل را 2 میلیارد دلار جریمه کرد

اپل با شکایت «اسپاتیفای» در مورد انحصار طلبی‌اش توسط اتحادیه اروپا به پرداخت مبلغ 2 میلیارد دلار محکوم شد

اردیبهشت آنلاین _ اپل با شکایت «اسپاتیفای» در مورد انحصار طلبی‌اش توسط اتحادیه اروپا به پرداخت مبلغ 2 میلیارد دلار محکوم شد.

بروکسل اپل را به دلیل ایجاد محدودیت در اپ استور و جلوگیری از رقابت اسپاتیفای مبلغ 1.84 میلیارد یورو (2 میلیارد دلار) جریمه کرد که اولین جریمه این شرکت برای نقض قوانین اتحادیه اروپا است.
کمیسیون اروپا سال گذشته پس از شکایت اسپاتیفای در سال 2019 تحقیقاتی را در مورد اپل شروع کرد. موضوع این است که این شرکت رقبای اپل موزیک مانند اسپاتیفای را از اطلاع‌رسانی به کاربران در مورد روش‌های جایگزین برای ثبت‌نام منع می‌کند.
اپل گفته که به این تصمیم اعتراض خواهد کرد. صدور حکم در دادگاه عمومی مستقر در لوکزامبورگ، دومین دادگاه عالی اروپا، احتمالا چندین سال طول می کشد. تا آن زمان، اپل باید جریمه را بپردازد و از دستور اتحادیه اروپا پیروی کند.
این جریمه تقریباً چهار برابر 500 میلیون یورویی بود که انتظار می رفت کمیسیون اروپا بر اپل اعمال کند.
اپل در بیانیه‌ای گفت: « کمیسیون در کشف هر گونه شواهد معتبری از آسیب به مصرف‌کننده ناکام مانده و واقعیت‌های بازاری را نادیده می‌گیرد که شکوفا، رقابتی و در حال رشد است».
اسپاتیفای در بیانیه ای گفت: « ما از این پرونده که تا حدی عدالت را ارائه می دهد خرسندیم، اما این نتیجه، رفتار بد اپل در قبال توسعه دهندگان فراتر از پخش موسیقی را حل نمی‌کند.»
در دهه گذشته، رگولاتور اتحادیه اروپاآلفابت شرکت مادر گوگل را در 3 پرونده به مبلغ 8.25 میلیارد یورو جریمه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید