تلگرم

15 ویژگی جدید تلگرام برای کاربران

در به‌روزرسانی جدید تلگرام، ویژگی‌های مهمی به این پیام‌رسان محبوب اضافه شده است

اردیبهشت آنلاین ـ در به‌روزرسانی جدید تلگرام، ویژگی‌های مهمی به این پیام‌رسان محبوب اضافه شده است که در این مطلب آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

به‌گزارش  اردیبهشت آنلاین به نقل از تک‌ناک، در ماه جاری میلادی، تلگرام جدیدترین به‌روزرسانی‌ خود را دریافت کرد و میزبان 15 قابلیت جدید شد.

به‌گفته پاول دورف، مدیرعامل این شرکت، تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان اخیراً از مرز 900 میلیون نفر عبور کرده است که نیمی از آن‌ها روزانه از تلگرام استفاده می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم در به‌روزرسانی جدید تلگرام، تغییرات در بخش تنظیمات است. بخش جدید «پروفایل من» به کاربران امکان می‌دهد تا نمایی از پروفایل خود را همان‌طور‌که دیگران می‌بینند، مشاهده و سریعاً تغییراتی در آن اعمال کنند. علاوه‌بر‌این، در‌صورت ذخیره‌سازی تاریخ تولد در تلگرام، بازدیدکنندگان پروفایل در روز تولد کاربران با انیمیشن‌های بادکنک و ریسه‌های شادمانه مواجه خواهند شد. در این مطلب، ویژگی‌های اضافه‌شده به تلگرام در به‌روزرسانی اخیر را معرفی می‌کنیم.

کانال‌های پیشنهادی

بخش جست‌وجو تبی جدید به نام «Channels» دارد که کانال‌های دنبال‌شده شما را نشان می‌دهد. همچنین، این تب فهرستی از کانال‌های پیشنهادی با موضوعات مشابه دارد تا بتوانید سازندگان محتوای جدید را کشف کنید.

هنگام مشاهده پست‌های کانال، می‌توانید برای رفتن به کانال خوانده‌نشده بعدی در فهرست خود، ورق بزنید. پس از عبور از همه کانال‌هایتان، می‌توانید برای مرور کانال‌های پیشنهادی، به پایین اسکرول کنید. پیشنهادهای کانال فقط بر‌اساس موضوع کلی کانال‌هایی است که قبلاً مشترک آن‌ها شده‌اید.

پروفایل من

بخش تنظیمات پروفایل تلگرام شما اکنون بخشی به نام «پروفایل من» (My Profile) دارد که به شما امکان می‌دهد تا پروفایل خود را همان‌طور‌که برای سایر کاربران نمایش داده می‌شود، مشاهده کنید و هر اطلاعاتی را به‌سرعت ویرایش یا تغییر دهید.

اکنون می‌توانید تا ۳ استوری را در بالای صفحه پروفایل خود پین کنید. همچنین نمادهای کوچکی اضافه شده است که تنظیمات حریم خصوصی استوری‌های ارسال‌شده شما را نشان می‌دهد؛ بنابراین، می‌توانید به سرعت ببینید که آیا به تنظیم نیاز دارند یا خیر.

تولدها

شما می‌توانید تاریخ تولد خود را به پروفایلتان اضافه کنید تا در روز تولد، هر کسی که از پروفایل شما بازدید کند، با تکه‌های کاغذ رنگی متحرک و بادکنک‌های فراوان از آنان استقبال شود.

وقتی تولد شخص دیگری است، بنری در فهرست چت شما ظاهر می‌شود؛ بنابراین، فراموش نخواهید کرد که به او تبریک بگویید. نگران فراموش‌کردن هدیه‌اش نباشید! شما می‌توانید با ضربه‌زدن روی بنر، به‌سرعت اشتراک تلگرام پریمیوم را برایش ارسال کنید.

به‌طور پیش‌فرض، تاریخ تولد شما فقط برای مخاطبانتان قابل‌مشاهده است. مانند سایر اطلاعات موجود در پروفایل شما، تولدها تنظیمات دقیق حریم خصوصی دارند که می‌توانید آن‌ها را از‌طریق Settings > Privacy and Security > Date of Birth کنترل کنید.

کانال‌ها در پروفایل شما

اگر صاحب یک کانال هستید، اکنون می‌توانید آن را به صفحه پروفایل خود اضافه کنید. این کار یک پیش‌نمایش دقیق از آخرین پست را بالای بیوگرافی شما قرار می‌دهد – و بازدیدکنندگان را با یک ضربه به پروژه شخصی، نمونه کار آنلاین یا وبلاگ شرکت شما می‌فرستد.

Collectibles در پروفایل

صاحبان نام‌های کاربری Collectibles اکنون می‌توانند این نام‌ها را به حساب‌های تلگرام یا کانال‌های خود پیوند دهند و نام‌های اضافی را در صفحه پروفایل خود فهرست کنند.

با ضربه‌زدن روی نام کاربری Collectibles یا شماره ناشناس در پروفایل کسی، اطلاعات بیشتری درباره آن مجموعه نمایش داده می‌شود؛ از‌جمله زمان خرید و قیمت خریده‌شده. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا درک بهتری از ارزش و تاریخچه نام‌های کاربری Collectibles داشته باشند.

Collectibles‌ها را می‌توان در پلتفرم Fragment که از بلاک‌چین TON استفاده می‌کند، خرید‌و‌فروش کرد.

اشتراک موقعیت مکانی برای مدت نامحدود

هنگام ملاقات با دوستان یا حین سفر، می‌توانید موقعیت مکانی زنده خود را با کاربران فردی یا کل گروه‌های چت به‌اشتراک بگذارید. این ویژگی به مخاطبان شما اجازه می‌دهد تا سفرتان را دنبال و حتی برای رسیدن شما هشدار تنظیم کنند.

در نسخه جدید تلگرام، می‌توانید زمان بیشتری را به موقعیت مکانی به‌اشتراک‌گذاشته‌شده فعلی اضافه کنید. اگر هم می‌خواهید دوستان و خانواده برای مدت طولانی‌تری حرکات شما را دنبال کنند، گزینه جدیدی برای به‌اشتراک‌گذاشتن موقعیت مکانی با آن‌ها به‌طور نامحدود و تا زمانی‌که آن را خاموش کنید، وجود دارد.

برای شروع اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود، منو پیوست را در چت خصوصی یا گروهی باز کنید و موقعیت مکانی > اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی زنده خود برای… را انتخاب کنید.

تنظیمات نوتیفیکیشن واکنش

در نسخه جدید، تنظیماتی به تلگرام اضافه شده است که امکان کنترل اعلان‌های مربوط به واکنش‌ها به پیام‌ها را برای شما فراهم می‌کند.

این به‌روز‌رسانی نوتیفیکیشن‌هایی ‌درباره واکنش‌ها به استوری‌های شما را نیز معرفی می‌کند. تنظیمات جدید در  Settings > Notifications and Sounds > Reactions دردسترس هستند.

تصاویر پروفایل در پیام‌های فورواردشده

پیام‌های فورواردشده اکنون تصویر پروفایل کاربری را نمایش می‌دهند که پیام از او فوروارد شده است. این قابلیت کمک می‌کند تا پیام‌ها در چت به‌راحتی شناسایی‌شدنی باشند و خواندن مکالمات فورواردشده با چندین نویسنده را آسان‌تر می‌کند.

اگر برای اینکه چه کسانی می‌توانند هنگام فورواردکردن به حساب شما لینک بزنند، محدودیتی تنظیم کرده باشید، تصویر پروفایل شما در پیام‌هایی که از طرف شما فوروارد شده‌اند، نمایش داده نخواهد شد. فراموش نکنید که در تلگرام، می‌توانید عکس عمومی جداگانه‌ای تنظیم کنید که برای کاربرانی که نمی‌شناسید، نمایش داده شود.

ایموجی‌های متحرک در نظرسنجی‌ها

در نسخه جدید تلگرام، کاربران پریمیوم می‌توانند ایموجی‌های متحرک و سفارشی را در نظرسنجی‌ها قرار دهند.

مدیریت انبوه برای گروه‌ها

مدیران گروه‌های تلگرام اکنون می‌توانند چندین پیام را هم‌زمان انتخاب کنند و چندین عمل تعدیلی را از‌طریق منویی جدید انجام دهند. این شامل دکمه‌های جداگانه برای هر اقدام مدنظر است تا کارآمدی را به‌حداکثر برساند.

علاوه‌بر‌این، این منو گزینه‌هایی را برای محدود‌کردن دسترسی‌های کاربران ارائه می‌دهد، به‌جای اینکه آن‌ها را به‌طور مستقیم در گروه مسدود کند. مدیران گروه‌های بزرگ‌تر با بیش از ۲۰۰ عضو می‌توانند از فیلترینگ پیشرفته برای شناسایی و محدودکردن خودکار کاربران مشکل‌ساز در چت‌هایشان استفاده کنند.

بهبود Recent Actions

بخش Recent Actions در تلگرام به مدیران گروه اجازه می‌دهد تا رویدادهای مهمی که در ۴۸ ساعت گذشته در چت رخ داده است (مانند پیام‌های حذف‌شده یا ویرایش‌شده و فعالیت‌های مدیریتی) را مشاهده کنند.

با این به‌روزرسانی، نمایش موارد در Recent Actions فشرده‌تر شده است؛ به‌طوری‌که اعمال مشابه مدیر به‌صورت گروهی نمایش داده می‌شود. مدیران می‌توانند پاسخ‌ها و موضوعاتی را ببینند که به پیام‌های اقدامات اخیر مرتبط هستند. علاوه‌بر‌این، مشکل برجسته‌سازی متن هنگام جست‌وجو در Recent Actions برطرف شده است و اکنون جست‌وجو در این بخش مانند جست‌وجو در چت‌های معمولی به‌خوبی عمل می‌کند.

مدیریت Reaction برای کانال‌ها

مدیران کانال‌ها اکنون از قابلیت جدیدی برخوردارند که به آن‌ها امکان می‌دهد تا حداکثر تعداد واکنش‌ها به پست‌ها را محدود کنند. این ویژگی به کانال‌ها اجازه می‌دهد تا با‌توجه‌به مناسبت‌ها و تعطیلات، واکنش‌های خود را به‌طور منظم ویرایش کنند و تغییر دهند، بدون اینکه نمادهای مرتبط با مناسبت‌های گذشته در پست‌های قدیمی‌تر به‌صورت ناخواسته نمایش داده شوند.

پنهان‌نکردن تبلیغات

به‌طور پیش‌فرض، مشترک‌شدن در Telegram Premium تبلیغات را در کانال‌ها پنهان می‌کند. اگر برای بررسی تبلیغات خود یا کمک به کانال‌ها برای کسب درآمد همچنان می‌خواهید آن‌ها را ببینید، دکمه جدیدی برای نمایش پیام‌های حمایت‌شده در وجود دارد (Settings > Telegram Business).

مشاهده استوری‌ها به‌صورت ناشناس

کاربران نسخه پریمیوم در حین مشاهده استوری‌ها، می‌توانند حالت پنهان را در منو استوری فعال کنند تا بازدیدهای اخیر خود را پنهان کنند و برای 25 دقیقه آینده بازدیدها را مخفی نگه دارند.

شما می‌توانید حالت پنهان را از فهرست چت نیز فعال کنید. برای این کار انگشتتان را روی استوری در فید خود نگه دارید و «مشاهده ناشناس» را انتخاب کنید. این کار استوری را بدون اینکه حتی برای ثانیه‌ای شما را به فهرست بازدیدکنندگان اضافه کند، باز و حالت پنهان را روشن می‌کند.

سوایپ برای موضوع بعدی

هنگام مرور گروه‌هایی که Topics در آن‌ها فعال شده است، برای رفتن به موضوع بعدی خوانده‌نشده، می‌توانید قسمت پایین چت را بالا بکشید.

نمایش فوری در تلگرام دسکتاپ

برنامه دسکتاپ چندپلتفرمی تلگرام اکنون قابلیت نمایش فوری (Instant View) را برای وب‌سایت‌ها ارائه می‌دهد. این قابلیت امکان باز‌کردن صفحات و تمام رسانه‌های مربوط به آن‌ها را مستقیماً در برنامه و بدون نیاز به زمان بارگذاری فراهم می‌کند.

پاداش برای خالقان محتوا

سیستم پاداش جدیدی برای صاحبان کانال در تلگرام راه‌اندازی شده است که شامل به‌اشتراک‌گذاری ۵۰درصد از درآمد حاصل از تبلیغات نمایش‌داده‌شده در کانال‌های آن‌ها است. امکان برداشت وجه برای کانال‌های واجد‌شرایط از‌طریق Fragment بدون کارمزد فعلاً دردسترس است. کاربران می‌توانند با ایجاد پیام‌های تبلیغاتی اسپانسری در پلتفرم تبلیغات تلگرام که با بلاک‌چین TON پشتیبانی می‌شود، کانال یا ربات خود را تبلیغ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید