برداشت پرتقال

صدور مرکبات به روسیه ، چین و هند

اردیبهشت آنلاین: مقدمات صادرات مرکبات مازندران به روسیه، چین و هند فراهم شد.

کهنسال مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در دومین جلسه کارگروه اقتصادی صادرات مرکبات مازندران به کشور چین، گفت: با پیگیری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، مقدمات صادرات مرکبات مازندران به روسیه، چین و هند فراهم شد.

او افزود: توسعه صادرات کیوی هم با جدیت پیگیری می‌شود و به دنبال این هستیم محصولات مازاد تولیدی در بخش کشاورزی استان به سایر کشور‌ها صادر شود و هم افزایش درآمد اقتصادی و هم افزایش اشتغال و تولید صادرات محور را شاهد باشیم.

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم گفت: باید تمرکز بر روی صادرات محصولات کشاورزی مطلوب به بازار چین داشته باشیم چراکه بازار چین بسیار متنوع است و می‌بایست مطابق شرایط و ضوابط این کشور تولید کنیم.

او با بیان اینکه بدون تولیدکننده نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم و به عنوان سیاستگذار و پشتیبانی کننده تولید در کنار تولیدکنندگان قرار داریم، افزود: باید هزینه تولید را کاهش دهیم و تولید با کیفیت ارایه دهیم.

عنایتی گفت: اگر به دنبال این هستیم در بازار‌های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید محصول قابل رقابت با دنیا تولید کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: رفتار تجاری دنیا و نیازمندی آن‌ها متفاوت شده است و کالا‌هایی می‌خواهند که دارای استاندارد‌های خاص همان کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید