شی جین پینگ

طرح چین درباره اوکراین

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: ما از آمادگی چین برای کمک معنادار به حل این بحران استقبال می‌کنیم

اردیبهشت آنلاین ـ شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در آستانه سفر به روسیه گفت که طرح پیشنهادی پکن برای حل بحران اوکراین بازتاب‌دهنده دیدگاه‌های جهانی است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، شی در مقاله‌ای در روزنامه روسیسکایا گازتا وابسته به دولت روسیه با اشاره به جنگ اوکراین نوشت: مشکلات پیچیده راه‌حل‌های ساده ندارند.

وی افزود که طرح ۱۲ ماده‌ای چین برای حل بحران اوکراین بازتاب‌دهنده دیدگاه‌های جهانی بوده و تبعات این بحران را از بین می‌برد.

شی قرار است طی روزهای ۲۰ تا ۲۲ مارس (۲۹ اسفند تا دوم فروردین) به مسکو سفر کند درباره تحولات دوجانبه و جهانی از جمله بحران اوکراین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه رایزنی کند.

وزارت خارجه چین پنجم اسفند ماه از طرح ۱۲ ماده‌ای خود برای صلح در اوکراین که شامل آتش‌بس و پایان تحریم‌های غرب علیه روسیه است، رونمایی کرد.

پوتین در آستانه سفر شی در یادداشتی در روزنامه «مردم» چین با اشاره به نگاه چینی‌ها درباره مساله اوکراین نوشت: ما از موضع متوازان چین در مورد تحولات اوکراین و درک آن کشور از ریشه‌ها و زمینه‌های تاریخی این تحولات تمجید می‌کنیم.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: ما از آمادگی چین برای کمک معنادار به حل این بحران استقبال می‌کنیم.

این در حالی است که جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه ادعا کرد که آمریکا هرگونه درخواست برای توقف درگیری‌ها در اوکراین پس از سفر شی به روسیه را «غیرقابل قبول» خواهد دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید