گردشگران چینی

گشایش‌های جدید در بازار گردشگری روسیه و چین

۵۰ درصد صنعت گردشگری در اختیار غیر مجوزدارها است که کارهای غیرقانونی انجام می‌دهند

اردیبهشت آنلاین _ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه رسانه‌های خارجی باید بیایند و ایران را ببیند، گفت: گشایش‌های جدیدی در بازار گردشگری روسیه و چین ایجاد شده که لازم است فعالان اصلی صنعت سفر و گردشگری در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش ایرنا، سید عزت‌الله ضرغامی در نشست انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و تشکل‌های خصوصی گردشگری کشور گفت: آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی خط مقدم گردشگری هستند و اقداماتشان ارزشمند، آرمانی، فرهنگی و اقتصادی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این که دنیا باید با ایران آشنا شود، گفت: راهی جز این وجود ندارد لذا برای مقابله با ایران‌هراسی و ترویج انقلاب اسلامی و حرکت مردم هیچ راهی نداریم جز این که دنیا و حتی برخی از رسانه‌های جهت‌دار جهانی از خارج بیایند داخل و ایران را ببیند و خودشان باور کنند؛ حتی اگر مشکلات عدیده‌ای هم در مسیر گردشگری کشورمان وجود داشته باشد.

ضرغامی گفت: گشایش‌ها و دریچه‌های جدیدی در حوزه گردشگری مانند روسیه و چین باز شده است و از همه از فعالان صنعت سفر و گردشگری توقع دارم در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به این که گردشگری داخلی در نوروز افزایش داشت، گفت: براساس آمار و بررسی‌های موجود، مراکزاقامتی سطح بالا ضریب اشغال خیلی خوبی داشتند اما متاسفانه با این که تعداد گردشگران افزایش داشته مراکز اقامتی پایین‌تر ضریب اشغال نزولی داشتند و این مسئله اصلا قابل قبول نیست.

ضرغامی تصریح کرد: احساس می‌شود که ضریب جینی افزایش یافته و آن افرادی که بحث مالی خوبی دارند به خوبی می‌توانند سفر بروند و طبقه متوسط و متوسط به پایین متاسفانه حتی نتوانستند از امکانات اقامتی ارزان‌تر استفاده کنند در حالی که گردشگری حق همه آنها است و اقامتگاه‌های مربوطه نیز ظرفیت‌های خالی زیادی داشتند.

۵۰ درصد صنعت گردشگری در اختیار غیر مجوزدارها

حرمت‌الله رفیعی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران نیز در این نشست گفت: ما هم باور داشتیم نوروز امسال شرایطی خواهد داشت که تمام هتل‌ها پر شود، ولی این اتفاق رخ نداد. ۵۰ درصد صنعت گردشگری در اختیار غیر مجوزدارها است که کارهای غیرقانونی انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: باید حوزه گردشگری را به اهلش واگذار کرد تا روی ریل خود حرکت کند. دستگاه‌های دولتی نباید کار گردشگری انجام دهند، تا پیش از همه‌گیری کرونا تعداد گردشگران ورودی ایران به ۹ میلیون نفر نزدیک شده بود. اکنون باید به سرعت به همان آمار برسیم.

رفیعی در ادامه با اشاره به وضعیت گردشگری ورودی ایران، ‌گفت: ۵۰ درصد از گردشگری ورودی ایران از کشور عراق است. باید سازوکار ورود این گردشگران را درست مدیریت کنیم و دفاتر خدمات مسافرتی باید حق خود را احقاق کنند.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران افزود: عربستان با وجود تمام سرمایه‌ای که دارد باز هم در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری می‌کند. ما هم باید به این حوزه توجه بیشتر نشان دهیم و حتی نیاز است جشنواره‌ای برگزار کنیم که به این انگیزه گردشگران خارجی جذب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید