تلفن

تلفن مشترکان بدهکار قطع می‌شود

در صورتی که مشترکان تلفن ثابت و همراه دائمی، صورتحساب یا هزینه‌های دوره‌ای خط خود را در سررسید یا مهلت تعیین‌شده پرداخت نکنند، خط آن‌ها تخلیه می‌شود.

اردیبهشت آنلاین: مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد: در صورتی که مشترکان تلفن ثابت و همراه دائمی، صورتحساب یا هزینه‌های دوره‌ای خط خود را در سررسید یا مهلت تعیین‌شده پرداخت نکنند، خط آن‌ها تخلیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیمان قره‌داغی با بیان اینکه خطوط تلفن ثابت و سیار صرف نظر از استفاده یا عدم استفاده مشترکین، مشمول هزینه‌های دوره‌ای ماهانه مانند حق اشتراک می‌شود، افزود: در صورت عدم پرداخت صورتحساب از سوی مشترک، اپراتور می‌تواند پس از اجرای فرایند پیش‌بینی شده در مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای تخلیه خطوط مشترکان بدهکار اقدام کند.

وی در تشریح مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: بر اساس این مصوبه، اپراتورهای تلفن ثابت و همراه می‌توانند در بازه‌های زمانی حداقل یک ‌ماهه صورتحساب مشترکان را با تعیین مهلت پرداخت صادر کنند و پس از پایان مهلت پرداخت تعیین‌شده، ابتدا خط مشترک بدهکار را به‌مدت حداقل دو هفته یک‌طرفه کند و اگر مشترک پس از اطلاع‌رسانی مجدد اپراتور و ارسال اخطار کتبی و مهلت یکساله، بدهی خود را پرداخت نکند، اپراتور می‌تواند خط تلفن مشترک را بطور کامل تخلیه و جمع‌آوری کرده و امتیاز آن را از مشترک سلب کند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری با اشاره به اینکه ممکن است برخی از مشترکان قبض دریافت نکنند، تصریح کرد: مشترکانی که به هر دلیلی صورتحساب تلفن خود را دریافت نکردند باید با مراجعه به پورتال اینترنتی و یا یکی از درگاه‌های پرداخت آن در مهلت تعیین شده اقدام کنند.

قره‌داغی افزود: مشترکینی که خط تلفن آنها کارکرد بالایی دارد، می‌توانند بر اساس مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به‌صورت اختیاری وجهی را با عنوان تضمین پرداخت به اپراتور پرداخت کنند تا به دلیل کارکرد بالاتر از سقف تعیین شده، خطوط آن‌ها مشمول قطع یا یک‌طرفه شدن نشود.

وی تصریح کرد: مشترکان به منظور تسریع در پرداخت صورتحساب، به‌روزرسانی و پیگیری مغایرت احتمالی پرداخت‌ها، می‌توانند صورتحساب خطوط خود را به‌صورت مستقیم از درگاه‌های اپراتور مربوط پرداخت کنند.

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، جزئیات مربوط به شرایط سلب امتیاز خطوط تلفن ثابت و سیار را در اینجا می‌توانید مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید