کاهش قیمت خودروهای کارکرده در امارات

55 درصد از مشتریان ما ترجیح دادند خودروهای شاسی بلند را به دلیل ایمنی و قابلیت اطمینان خریداری کنند

اردیبهشت آنلاین – قیمت خودروهای قدیمی در امارات در سال گذشته با بهبود تحویل خودروهای جدید همراه با ورود بازیگران جدید به بازار، به ویژه از چین، تقریباً 15 درصد کاهش یافت.

به گزارش سرویس بین الملل تصویر روز به نقل از روزنامه خلیج تایمز ، بازیگران صنعت می‌گویند: قیمت‌ها ممکن است در سال جاری کاهش بیشتری پیدا کند، اما بعداً تثبیت خواهد شد زیرا پیش‌بینی می‌شود با رشد بیشتر جمعیت، تقاضا نیز بیشتر شود. همچنین، زمانی که فروشندگان خودرو تخفیف‌ها و کمپین‌های زیادی را راه‌اندازی می‌کنند، ممکن است در ماه رمضان 2024 فروش افزایش پیدا کند.

بر اساس پلتفرم دیجیتال خودرو AlgoDriven، قیمت ها در سال گذشته به دلیل افزایش موجودی خودروهای جدید پس از Covid-19 بر سطح تولید صنعت خودرو، 14.8 درصد کاهش یافت.

بازار در نیمه دوم رشد کرد زیرا خودروهای دست دوم در پایان سال 2023 تقریباً دو برابر سریع‌تر از ابتدای سال فروختند و به طور متوسط 19 روز برای فروش خودروهای دست دوم در دسامبر به طول انجامید.

آبیناو گوپتا، مدیر عامل منطقه خلیج فارس در Cars24، گفت که بازار خودروهای دست دوم در سال 2023 کاملاً ثابت بود.

گوپتا فاش کرد: Cars24 با افزایش 15 درصدی درخواست‌ها و رشد 10 درصدی در واحدهای فروخته‌شده، این روند را کاهش داد. از زمان ورودش به امارات در سال 2021، Cars24 بیش از 15000 دستگاه فروخته است.

امارات متحده عربی به دلیل موقعیت دبی به عنوان بازار عمده صادرات و صادرات مجدد خودرو به آسیا و آفریقا، یکی از بزرگترین بازارهای خودروهای دست دوم در منطقه است. اخیراً، خودروسازان چینی نیز سهم بازار خود را افزایش داده و مدل های جدیدی را در بازار داخلی معرفی کرده اند.

چشم انداز 2024

گلن هاروود، یکی از بنیانگذاران AlgoDriven، گفت که با افزایش آپشن های خودروی جدید و ارائه تخفیف به مصرف کننده، به احتمال زیاد بازار امارات شاهد کاهش 15 درصدی دیگر در قیمت خودروهای دست دوم در سال 2024 خواهد بود. با این حال، محیط کلان قوی در امارات متحده عربی، جمعیت رو به رشد مهاجران و افزایش رقابت بین خرده فروشان خودروهای دست دوم باید به این معنی باشد که بازار سرزنده باقی می ماند.

AlgoDriven پیش‌بینی کرد: قیمت‌ها به سطح قبل از کووید کاهش نخواهد یافت، زیرا به نظر می‌رسد صنعت خودروی امارات متحده عربی از افزایش مهاجرت و تصویر این کشور به عنوان یک تجارت دیجیتال و مرکز مالی پررونق سود می‌برد.

با این حال، رئیس منطقه ای Cars24 شاهد افزایش، به ویژه در مورد مدل های لوکس است. گوپتا گفت: «ما برای چند ماه اول سال به دلیل تقاضا و به دنبال آن افزایش قیمت‌ها پیش‌بینی می‌کنیم.

کدام خودروها بیشترین مشتری را دارند

به گزارش خودرو24، بسیاری از خریداران ترجیح می دهند خودروهایی را خریداری کنند که 4 تا 6 سال عمر دارند و بین 90 تا 120 هزار کیلومتر را طی کرده اند. گارانتی، سابقه تصادف و مسافت پیموده شده رایج ترین سوالاتی است که خریداران هنگام استعلام خودروهای قدیمی از آنها می پرسند.

گوپتا با برجسته کردن روندهای جدید، اعلام کرد: 70 درصد از بیش از 3 میلیون خودرو در حال حاضر در جاده‌های امارات متعلق به نسل هزاره است، در حالی که GenZ به زودی از این رقم فراتر خواهد رفت.

خودروهای SUV نیز امسال روندی مستمر خواهند داشت. در سال 2023، 55 درصد از مشتریان ما ترجیح دادند خودروهای شاسی بلند را به دلیل ایمنی و قابلیت اطمینان خریداری کنند. نه فقط در امارات، بلکه به نظر می‌رسد ترجیح مدل‌های SUV در سطح جهانی وجود داشته باشد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید