بنزین

طرح «بنزین برای همه» چه شد؟

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوالی توضیحاتی را درباره وضعیت طرح بنزین برای همه ارائه کرد

فارس نوشت:سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس توضیحاتی را درباره وضعیت طرح بنزین برای همه ارائه کرد.

اسفند سال ۱۴۰۰ بود که دولت سیزدهم با هدف عادلانه سازی و بهره مندی همه مردم و از یارانه بنزین طرحی را به طور آزمایشی در کیش به اجرا گذاشت. در این طرح ۴ ماهه آزمایشی، همه شهروندان کیش اعم از مالکان خودرو یا افراد بدون خودرو، سهمیه بنزین ۲۰ لیتر را دریافت کردند. قیمت بنزین در این طرح تغییری نداشت و نرخ بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان بود.

نکته مهم طرح بنزین برای همه

نکته قابل توجه این طرح، علاوه بر تخصیص بنزین به هر نفر، این بود که افراد در صورتی که نیاز به استفاده از سهمیه بنزین را نداشتند، می‌توانستند اعتبار بنزین خود را به قیمت همان ۳۰۰۰ برای فروش عرضه کنند تا افرادی که نیاز دارند، آن را بخرند. علاوه بر آن، این سهمیه یارانه‌ای امکان حفظ کردن برای ماه‌های بعد تا ۴۰۰ لیتر را هم داشت. همچنین این امکان فراهم بود که در پایان دوره، سهمیه یارانه افراد، به طور خودکار به فروش برسد و معادل ریالی آن به حساب سرپرست خانوار واریز شود.

این طرح که البته موافقان و مخالفانی هم داشت، اما به مرحله اجرا نرسید و در همان مرحله آزمایشی متوقف شد.

این در حالی است که بسیاری از مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویش‌های مختلفی در سامانه فارس من خواستار اجرای روشی برای توزیع عادلانه یارانه سوخت به مردم هستند.

طرح حدود یکسال است که متوقف شده است

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره وضعیت این طرح گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت که درگیر این طرح بودند، درخصوص شیوه اجرا و توسعه این الگو به سایر مناطق کشور ملاحظاتی داشتند، طرح حدود یکسال است که متوقف شده است.

وی ادامه داد: این طرح هم اکنون در مراحل اصلاح و تکمیل است تا مجدداً در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود و تا امروز به ستاد اقتصادی نیامده است.

۲۱۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید