استعفای مدیر استرالیایی به دنبال قطعی خدمات اینترنتی

مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی و موبایل در استرالیا است از سمت خود استعفا کرد

مدیرعامل اپتوس(Optus) که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی و موبایل در استرالیا است، در واکنش به قطعی ۱۲ ساعته خدمات این شرکت در روز هشتم نوامبر، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش فرهیختگان آنلاین ، کلی بائر رزمارین، مدیرعامل اپتوس‌، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی و موبایل در استرالیا در واکنش به قطعی ۱۲ ساعته خدمات این شرکت در روز هشتم نوامبر از سمت خود استعفا کرد.

این اختلال موجب شد ۱۰ میلیون کاربر اپتوس با قطع خدمات اینترنت، تلفن و موبایل مواجه شوند. اپتوس در سه هفته اخیر با فشارهای فزاینده‌ افکار عمومی و سیاستمداران مواجه بود. کلی بائر در سه سال اخیر مدیرعامل اپتوس بود.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «خدمت به این شرکت مایه افتخارم است، اما اکنون زمان مناسبی برای کناره‌گیری است و این به نفع اپتوس است.» تا زمان تصمیم‌گیری برای انتخاب مدیرعامل جدید، مایکل ونتر، مدیر امور مالی اپتوس، مسوولیت‌های کلی بائر را بر عهده می‌گیرد. توقف ۱۲ ساعته خدمات این شرکت که گفته می‌شود بر اثر مشکلات پس از یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری ایجاد شده است، به تاخیر در حمل‌و‌نقل عمومی منجر شد و خطوط تلفن را در برخی بیمارستان‌ها قطع کرد. صد‌ها کسب‌و‌کار هم به دلیل قطع سیستم پرداخت ضرر کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ۲۰۰ نفر نیز نتوانسته‌اند با سرویس اورژانس تماس بگیرند. بائر روز جمعه در جلسه استماع سنا گفت که هزاران استرالیایی به دنبال دریافت غرامت از این شرکت‌ هستند. اپتوس در سپتامبر ۲۰۲۲ نیز با مشکل دیگری در زمینه نشت داده‌های کاربران مواجه شد و بیش از ۱۰۰ هزار مشتری قبلی و کنونی این شرکت پرونده‌ای را علیه آن دنبال می‌کنند. در این افشای اطلاعات که بدترین در تاریخ استرالیا به‌شمار می‌روند، ۱۰ میلیون کاربر تحت تاثیر قرار گرفتند. اپتوس اعلام کرد که این درز اطلاعات در نتیجه حمله سایبری بود، اما وزیر امنیت سایبری استرالیا این ادعا را زیر سوال برده و به نقص امنیتی اپتوس اشاره کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید