مستوفی
برای ثبت در سامانه اسناد تعجیل كنید

هشدار به صاحبان املاك قولنامه ای

اسناد مالكیتی كه در اداره ثبت اسناد درج نشده باشد فاقد اعتبار خواهد بود

اردیبهشت آنلاین ـ مدیركل دفتر حسابرسی سازمان مالیاتی كشور گفت: اسناد مالكیتی كه در اداره ثبت اسناد درج نشده باشد فاقد اعتبار خواهد بود.

به گزارش اردیبهشت آنلاین ، شاهین مستوفی مدیركل دفتر حسابرسی سازمان مالیاتی كشور در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: بنا به دستور مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانونی در حال تدوین است كه بر اساس آن اسناد قولنامه ای فاقد اعتبار بود و صرفا اسناد به ثبت رسیده در سامانه ثبت اسناد معتبر خواهد بود و به مالكان توصیه می شود قبل از اجرایی شدن قانون نسبت به حل موارد ثبتی اقدام نمایند.

وی در خصوص اجرایی شدن قانون مالیات بر خانه های خالی و نحوه شناسایی این خانه ها افزود: مطابق بر ماده ۵۴ مكرر قانون مالیاتی و تبصره ۷ و ۸ ماده ۱۶۹ مكرر قانون مالیات های مستقیم مصوب ۵ آذر سال ۹۹ مجلس شورای اسلامی، شناسایی واحد های مسكونی خالی از سكنه مستند به سامانه املاك و اسكان كشور می باشد و متولی ایجاد سامانه نیز وزارت راه و شهر سازی است كه بر همین مبنا سازمان امور مالیاتی بر اساس اطلاعات كسب كرده از موارد فوق مطالبات مالیاتی را انجام می دهد.

مدیركل دفتر حسابرسی سازمان مالیاتی كشور تاكید كرد: سازمان امور مالیاتی هیچ وظیفه ای در قبال شناسایی واحد های مسكونی خالی ندارد.

وی در پاسخ پیگیری پرونده جوان ۲۳ ساله دارای ۱۲۳ واحد مسكونی توسط این سازمان گفت: ایشان هیچ پرونده مالیاتی در این سازمان نداشته و از طریق ضوابط قانونی شناسایی نحوه مالكیت ایشان و یا بحث فرار مالیاتی در حال بررسی است كه نتیجه آن توسط رسانه های عمومی اطلاع رسانی خواهد شد.

شاهین مستوفی با اشاره به مصوبات قانونی در خصوص اطلاع رسانی از اطلاعات مالی گفت: طبق قانون تمامی دستگاه ها مكلف به ارائه اطلاعات از طریق وزارت اطلاعات و ارتباطات و با رعایت گروه تعیینی خود به واسطه ارتباطات سیستمی هستند و تمام تلاش خود را برای رعایت عدالت مالیاتی انجام میدهند.

وی افزود: در ۳ سال اخیر علیرغم شرایط اقتصادی حاكم بر كشور، نظام مالیاتی كشور با تحقق درآمدهای مالیاتی كه در بودجه پیش بینی شده بود توانست ضمن مهار تورم، ۵۵ درصد هزینه های جاری كشور را تامین نماید.

وی ابراز امیدواری كرد كه با پیاده سازی قانون پایانه فروشگاهی، قانون عایدی بر سرمایه و قانون مجموعه درآمدها با بسیاری از فرارهای مالیاتی گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید