خودروسازان از «دپو خودرو» سود می‌برند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: انحصارطلبی خودروسازان و به دست گرفتن نبض بازار مربوط به امروز و دیروز نیست

اردیبهشت آنلاین ـ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه از عملکرد خودروسازان راضی نیستیم، گفت: انحصارطلبی خودروسازان و به دست گرفتن نبض بازار مربوط به امروز و دیروز نیست، این شرکت‌ها در دوره‌های مختلف درصدد افزایش قیمت خودرو با استفاده از دپو هستند.

بهزاد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره دپو خودرو در پارکینگ خودروسازان، گفت: متاسفانه ضعف نظارتی در این کار مشهود است و وزارت صمت و شورای رقابت نسبت به این موضوع اهمال کرده‌اند؛ ازآنجا که خودروسازان در تجربیات گذشته خود از دپو خودرو سود بردند و توانستند قیمت خودرو را با این سازوکارها افزایش دهند، ممکن است به دنبال تکرار این کار باشند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از عملکرد خودروسازان راضی نیستیم، ادامه داد: انحصارطلبی خودروسازان و به دست گرفتن نبض بازار مربوط به امروز و دیروز نیست، این شرکت‌ها در دوره‌های مختلف درصدد افزایش قیمت خودرو با استفاده از دپو هستند.

وی همچنین در باره برخی اظهارنظرها مبنی بر حدف سامانه یکپارچه خودرو، بیان کرد: از آنجاکه عرضه و تولید خودرو با یکدیگر متناسب نیست و واردات خودرو نیز به درستی و براساس قانون انجام نمی‌گیرد، بنابراین حذف سامانه به منزله حذف شفافیت در توزیع خودرو و استفاده دوباره از درهای پشتی خودروسازان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هدف از ایجاد سامانه یکپارچه، شفاف شدن نحوه توزیع خودرو و تحویل خودرو به واجدین شرایط است، تصریح کرد: حذف سامانه در شرایط فعلی که افراد نمی‌توانند به راحتی به خودروسازان مراجعه و خودرو خریداری کنند به ضرر مصرف‌کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید