فخاری

شناورسازی ساعت کاری ادارات از اول مهر

استاندار تهران: از مهر به منظور مدیریت ترافیک، طرح شناورسازی ساعت کاری اداره‌ها اجرا خواهد شد

تصویر روز ـ استاندار تهران اعلام کرد: طرح تغییر ساعت کار اداره‌های تهران در روز ۱۵ شهریور پایان می‌یابد.

به گزارش صدا و سیما ، علیرضا فخاری گفت: در سال‌های اخیر به علت خشکسالی و گرما مصرف انرژی از جمله برق و آب در تهران و دیگرکلانشهر‌ها افزایش چشمگیری داشت که اجرای طرح تغییر ساعت کاری اداره‌ها از ۶ تا ۱۳ در مدیریت مصرف انرژی بسیار اثرگذار بود.­اثربخش بودن تغییر ساعت کار اداره‌های پایتخت

علیرضا فخاری گفت: این طرح موجب شد که در زمان اوج مصرف کارکنان اداره‌ها از محل کار خارج شوند و کارکنانی هم که در دستگاه‌ها بعد از ساعت کاری حضور داشتند از مولد‌های خورشیدی استفاده کردند و برق اداره‌هایی هم که پرمصرف شناخته شدند، قطع شد.

استاندار تهران افزود: طبق بازدید‌های میدانی از اداره ها، بالای ۹۰ درصد از دستگاه‌ها با حداقل مصرف، اوج گرما را مدیریت کردند و از ۱۵ شهریور ساعت کاری اداره‌ها به روال گذشته بازمی گردد.

علیرضا فخاری درباره اجرای طرح شناورسازی ساعت کاری اداره‌ها از اول مهر نیز گفت: جلسات متعددی در شورای ترافیک استانداری برگزار شده که از مهر به منظور مدیریت ترافیک، طرح شناورسازی ساعت کاری اداره‌ها اجرا خواهد شد و امسال تلاش کردیم تناسبی بین ساعت کاری اداره‌ها با مراکز آموزشی ایجاد کنیم و به نوعی تقسیم ترافیک شده و کارکنان در یک ساعت مشخص و دانش آموزان و دانشجویان نیز در یک ساعت مشخص به محل کار و تحصیل بروند.

استاندار تهران افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از جمله اتوبوسرانی و تاکسیرانی تقویت خواهد شد و از شهروندان تهرانی می‌خواهیم برای رفتن به محل کار و تحصیل تا جایی که می‌توانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

علیرضا فخاری گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از فرسودگی چندین ساله رنج می‌برد و به همت وزارت صمت تلاش شده که اتوبوس و تاکسی‌های جدید به این ناوگان تزریق شود و در مهر نیز پیش بینی شده حداقل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان تزریق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید