بانک

بانک‌ها یارانه را به عنوان وثیقه بپذیرند

در حال حاضر برخی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خُرد فقط کارمند رسمی را به عنوان ضامن می‌پذیرند

اردیبهشت آنلاین _ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر برخی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خُرد فقط کارمند رسمی را به عنوان ضامن می‌پذیرند این در حالی است که بسیاری از مردم رسمی نیستند، از یارانه استفاده می‌کنند، بنابراین می‌توان این یارانه را به عنوان وثیقه پذیرفت.

حجت اله فیروزی در گفت‌وگو با  خانه ملت در خصوص مسیر سخت دریافت تسهیلات خرد بانکی از سیستم بانکی، گفت: وام‌های خُرد برای رفع مشکلات فوری و ضروری مردم استفاده می‌شود و در حال حاضر با توجه به مشکلات معیشتی مردم باید این تسهیلات با سهولت بیشتری پرداخت شود این در حالی است که بانک‌ها به بهانه‌های مختلف از پرداخت تسهیلات خُرد امتناع می‌کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر مردم برای دریافت تسهیلات تکلیفی مانند وام ازدواج نیز با موانع و مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند، ادامه داد: نمایندگان مجلس در راستای مطالبات مردم این موضوع را به صورت مستمر به وزیر امور اقتصادی و دارایی و دیگر دولتمردان گوشزد می‌کنند.

وی با بیان اینکه وام‌ها و تسهیلات خُرد باید به سهولت به مردم پرداخت شود، اضافه کرد: در حال حاضر برخی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خُرد فقط کارمند رسمی را به عنوان ضامن می‌پذیرند این در حالی است که بسیاری از مردم از یارانه استفاده می‌کنند، بنابراین می‌توان این یارانه را به عنوان وثیقه پذیرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم شروط برخی بانک‌ها برای پرداخت وام‌های خُرد مبنی بر معرفی کارمند رسمی را به معنای نپرداختن وام دانست و ادامه داد: طی سال‌های گذشته تعداد افرادی که استخدام شدند، کم بوده بنابراین تعداد کارمندان رسمی به حداقل رسیده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وام‌های خُرد باید با کارمزدها پایین پرداخت شود، بیان کرد: بانک‌ها باید شرایط مردم را درک کنند و وزیر امور اقتصادی ودارایی و رئیس کل بانک مرکزی به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و بانک‌ها را برای پرداخت این تسهیلات به خط کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید