سفر پاشاه عمان

سفر پادشاه عمان به ایران با محوریت احیای برجام

مذاکراتی غیرمستقیمی میان خزانه‌داری آمریکا و بانک مرکزی ایران به واسطه بانک مرکزی قطر در جریان است

اردیبهشت آنلاین: عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در جلسه امروز این کمیسیون گفت: وزیر خارجه اشاره داشت که مسیر مذاکرات همچنان باز است و تبادل پیام از طریق واسطه‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش صدا و سیما، علی علیزاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش که با حضور حسین امیرعبدالهیان برگزار شد، گفت: وزیر امور خارجه در این نشست به بیان مهمترین مباحث مرتبط با این وزارت‌خانه در هفته‌های گذشته پرداخت.

وی افزود: آقای امیرعبدالهیان در جلسه امروز همچنین درباره مذاکرات هسته‌ای گفت، مقامات عمانی اخیراً بار‌ها تمایل خود را برای ایفای نقش میانجی‌گری بین ایران و آمریکا برای به سرانجام رساندن مذاکرات هسته‌ای بیان کرده است. در همین راستا پادشاه این کشور اعلام کرده است که در تلاش است تا با پیام‌هایی که میان مقامات ایران و آمریکا تبادل می‌کند، در آینده‌ای نزدیک و با خبری خوش به ایران سفر کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی، افزود: اتفاق دیگری که در ارتباط با مسائل پولی و بانکی افتاده، ورود بانک مرکزی قطر به مناقشه ایران و آمریکا و ایفای نقش واسطه در این حوزه است. در همین چارچوب مذاکراتی غیرمستقیمی میان خزانه‌داری آمریکا و بانک مرکزی ایران به واسطه بانک مرکزی قطر در جریان است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگری که در جلسه امروز مورد تاکید آقای امیرعبدالهیان قرار گرفت این بود که مقامات چین در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پکن، ابراز آمادگی کردند که بتوانند به عنوان میانجی برقراری رابطه میان ایران و عربستان نقش سازنده‌ای ایفا کنند و تاکید کرده‌اند که این پیشنهاد را به طرف عربستانی نیز مطرح کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید