احمدی منش

برخورد قضایی با منتشرکنندگان اطلاعات هویتی افراد

اگر فردی تولید و منتشرکننده‌ آن خبر کذب نباشد، ولی آن را بازنشر دهد، منتشرکننده محسوب و بر اساس قانون مجازات با وی برخورد می‌شود.

اردیبهشت آنلاین: دادستان مرکز استان هرمزگان از برخورد قضایی با منتشرکنندگان اطلاعات هویتی افراد در صفحات مجازی در جریان آشوب‌های اخیر خبر داد.

به گزارش صدا و سیما، علیرضا احمدی منش در گفتگو با میزان در خصوص برخی اقدامات هنجارشکنانه در جریان آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر که در صفحات مختلف اینستاگرام از طریق بارگذاری عکس‌های افراد به همراه مشخصات آن‌ها صورت گرفته و موجب تشویش اذهان عمومی شده است، گفت: از طریق پلیس فتا و سازمان‌های امنیتی، تمام فضای مجازی را رصد می‌کنیم و به‌ محض اینکه شکایتی واصل شود، دستورات لازم برای شناسایی منتشرکنندگان مشخصات افراد و مطالب کذب در صفحات و همچنین فراخوان تجمعات، صادر و احضارشان می‌کنیم.

دادستان بندرعباس با بیان اینکه مردم مراقب فضای مجازی باشند تا در دام افراد فرصت‌طلب نیافتند، تأکید کرد: تقاضای ما از کاربران این است که اطلاعات و پست اینچنین صفحات اینستاگرام را بازنشر نکنند چرا که حتی اگر فردی تولید و منتشرکننده‌ آن خبر کذب نباشد، ولی آن را بازنشر دهد، منتشرکننده محسوب و بر اساس قانون مجازات با وی برخورد می‌شود.

گفتنی است: مدتی است تصاویر افرادی با درج مشخصات کامل این افراد در فضای اینستاگرام منتشر می‌شود و آنها را به اتفاقات اخیر مربوط می‌دانند و موجب تشویش اذهان عمومی نسبت به افراد جامعه می‌شوند که در این خصوص پرونده‌های شکایت زیادی در پلیس فتا تشکیل و افراد زیادی نیز دستگیر شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید