آنالنا بائربوک

اروپا بدنبال تحریم ایران

وزیر امور خارجه آلمان در واکنشی مداخله‌ جویانه نسبت به ناآرامی‌های اخیر ایران ابراز اطمینان داد که اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه ایران در ارتباط با این ناآرامی‌ها اعمال می‌کند

اردیبهشت آنلاین: آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان در واکنشی مداخله‌جویانه نسبت به ناآرامی‌های اخیر ایران ابراز اطمینان داد که اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه ایران در ارتباط با این ناآرامی‌ها اعمال می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از دویچه وله، وزیر خارجه آلمان ضمن تشریح جزئیات این طرح تحریمی احتمالی اتحادیه اروپا علیه ایران بر مسدود شدن دارایی مقام های ایرانی در اتحادیه اروپا تاکید کرد و گفت که مقام های ایرانی با ممنوعیت ورود به اتحادیه اروپا نیز روبه رو خواهند شد.

یک منبع وزارت امور خارجه آلمان به تازگی خبر داد که آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک ۱۶ پیشنهاد برای تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران به دلیل ناآرامی های اخیر این کشور ارائه داده‌اند.

تصمیم گیری در مورد این پیشنهادهای تحریمی قرار است در نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا که روز ۱۷ اکتبر برگزار می شود، اتخاذ شود و انتظار می رود که هیچ گونه مقاومتی از اعضای اتحادیه نسبت به آن مطرح نشود.

بائربوک ضمن انتقاد از مقام های ایران، پیشتر از تهران خواسته بود به مطالبات معترضان در ایران توجه کنند.

وزیر امور خارجه آلمان طی مصاحبه با روزنامه “بیلد اند سونتاژ” همچنین ضمن حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران گفت: ما خطاب به مردم ایران می گوییم که در کنار شما هستیم و به این کار ادامه خواهیم داد.

این موضع‌گیری وزیر خارجه آلمان در حالی مطرح شده است که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز پیشتر از ناآرامی ها در ایران حمایت کرده بود.

کاخ سفید از سویی مدعی دیپلماسی در قبال ایران بوده و همزمان با تبادل پیام با تهران و اصرار بر مذاکره مستقیم، در امور داخلی ایران نیز دخالت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید