احداث دهکده توریستی در «کجور» مازندران

گروه فرهنگی گردشگری آفتاب طلایی شمال درصدد است تا بزرگ ترین پروژه دهکده توریستی فناوری منطقه را در بخش کجور ایجاد کند.

اردیبهشت آنلاین: بخش کجور مازندران بهشت گمشده و فرصت طلایی برای سرمایه گذاری و جذب مخاطبین بین المللی گردشگری است.

به گزارش اردیبهشت آنلاین ، میثم غلامعلی کار آفرین نمونه گردشگری و کارشناس اقتصادی با اعلام این مطلب گفت: به منظور معرفی هرچه بهتر  جاذبه های گردشگری منطقه ، گروه فرهنگی گردشگری آفتاب طلایی شمال با بکارگیری پتانسیل های موجود و همچنین بهره مندی از فناوری های روز درصدد است تا بزرگ ترین پروژه دهکده توریستی فناوری منطقه را در بخش کجور ایجاد کند.

وی افزود: منطقه بکر کجور با مساحت 1800 هکتار از ۶۲ پارچه آبادی تشکیل شده و طبیعت بسیار زیبا و هوای بسیار مناسبی دارد. همچنین سطح اکسیژن بسیار بالای منطقه، ضریب مناسب فضای سبز و دسترسی آسان و سریع به اتوبان تهران شمال از مزایای دیگر این منطقه است که موجب انتخاب آن شده است.

به گفته وی کجور با ارتفاع ۱۶۰۰ متر از سطح دریا یکی از بلندترین قسمت های این منطقه است که در صورت حمایت و پشتیبانی مسئولین منجر به اشتغالزایی بیش از ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم و کارآفرینی مناسب می گردد. این در حالی است که اجرای طرح های مشابه در سایر نمایندگی های «آفتاب طلایی شمال» از اهداف دیگر این گروه می باشد.

میثم غلامعلی در خصوص سرمایه گذاری گفت: ما علاوه بر جذب سرمایه گذار با سرمایه خود نیز فعالیت می کنیم، در واقع علاقمندیم سرمایه‌گذاران نیز در قالب های دیگر وارد شوند. همچون نیازهای بیمارستان، درمانگاه، فضاهای آموزشی، مجموعه رفاهی و غیره که در این منطقه مورد نیاز است. این در حالیست که ؛ با اجرای این طرح ها ارزش املاک منطقه نیز افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص همکاری مسئولین استانی و محلی نیز گفت: مسئولین در جریان این موضوع قرار خواهند گرفت و قطعاً کمک های مناسبی خواهند کرد. مثلا در خصوص ارائه تسهیلات و رفع مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد حتماً گام‌های مثبتی بر خواهند داشت. طرح هایی که اجرا می کنیم دوستدار محیط زیست است و آسیبی به محیط زیست نخواهد رساند و در واقع سلامت اصلی منطقه به لحاظ محیط زیستی پابرجا خواهد بود.

میثم غلامعلی بر لزوم شناسایی اولویت‌های مهم و ارائه راهکاری عملیاتی آن با هدف دستیابی به رشد توسعه اقتصادی استان تاکید کرد و گفت: لازمه توسعه اقتصادی استان علاوه بر استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، امکانات موجود و تلاش جهادی مدیران، جذب سرمایه گذار در بخش‌های مختلف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید