تخلیه کالا

افزایش صادرات ایران به عراق

اردیبهشت آنلاین: وزیر اسبق بازرگانی گفت با بیان اینکه صادرات ایران به عراق در نیمه دوم سال افزایش می یابد، گفت: پیش بینی می شود صادرات ایران به عراق تا پایان امسال به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

یحیی آل اسحاق در گفت وگو با فارس درباره دلایل کاهش صادرات ایران به عراق طی دو ماه گذشته ،گفت: عمده کاهش صادرات ما به عراق مربوط به صادرات گاز و برق بوده است که با توجه به مذاکراتی که بین دو کشور انجام شده این مساله حل خواهد شد.

وی افزود: با وجود کاهش صادرات در دو قلم کالای ذکر شده اما در زمینه صادرات کالاهای غیرنفتی رشد داشته ایم بنابراین این نوسان صادراتی حل شدنی است و با توجه به شرایط موجود امیدواریم تا پایان سال به رقم ۱۰ میلیارد دلار صادرات به عراق دست یابیم.

* افزایش صادرات در نیمه دوم سال به عراق

وزیر اسبق بازرگانی با بیان اینکه پیش بینی می شود در نیمه دوم سال صادرات به عراق افزایش یابد، بیان داشت: بازار عراق یک بازار استراتژیک است و امکان رسیدن به تجارت ۲۰ میلیارد دلاری ظرف چند سال آینده وجود دارد.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه عراق تا ۱۰ سال آینده در حوزه های اقتصادی بزرگترین بازار برای فعالان اقتصادی در منطقه و بویژه ایران به شمار می رود، اظهار داشت: عراق از نظر اقتصادی کشور ضعیفی نیست و تنها در ماه گذشته ۱۱ میلیارد دلار نفت صادر کرد است و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قصد دارد تا در این حوزه در سال جاری ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

آل اسحاق افزود: با توجه به شرایط حاکم بر عراق طی سال های گذشته به لحاظ جنگ و سایر مسائل، این کشور در زمینه های مختلف از جمله امور تولیدی، زیربنایی، برق، گاز، جاده ای و … دچار عقب ماندگی است که جبران این عقب ماندگی ها فرصت های زیادی را در اختیار فعالان اقتصادی قرار می دهد که با توجه به همسایگی ما با عراق و نوع روابط، نزدیکی فرهنگی و غیره فرصت خوبی برای حضور فعالان اقتصادی ما در بازار عراق فراهم است که باید از این فرصت به بهترین شیوه ممکن استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید