مردم از گرانی افسارگسیخته در رنج هستند

مردم از گرانی افسارگسیخته در رنج‌اند و همه‌جا گله می‌کنند و انتظار دارند که این بن‌بست تمام شود

اردیبهشت آنلاین: خطیب نماز عید سعید فطر با بیان اینکه مردم از گرانی افسارگسیخته در رنج هستند، گفت: ریاست دولت سیزدهم را یک عالم ربانیِ سختی‌کشیده و رنج‌دیده به‌عهده دارد و ما به صداقت و امانتداری او یقین داریم، اما گروه‌هایی از مردم از گرانی افسارگسیخته در رنج‌اند و همه‌جا گله می‌کنند و انتظار دارند که این بن‌بست تمام شود و مردم با آرامش کنار دولت و نظام مثل گذشته فداکاری‌هایشان را داشته باشند.

به گفته خطیب نماز عید سعید فطر در تهران هرچند برای همه ملموس است که هم رئیس جمهور و هم همکارانشان آنچه از دستشان ساخته است انجام می‌دهند و هرچند رئیس جمهور از نزدیک حال مردم را جویا می‌شود، ولی این گرانی و فشار معیشتی در تراز این دولت نیست.

انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گزارشی از تغییرات قیمت کالاهای اساسی تا ۳۰ فروردین منتشر کرده و‌ از بین ۵۲ کالایی که در ۹ گروه بررسی شده‌اند، قیمت ۴۵ کالا در یک سال گذشته بین پنج (گوشت گوساله و موز) تا ۱۶۷ (سیب زمینی) درصد افزایش و قیمت سه نوع لاستیک هم بین یک تا ۱۰ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش قیمت گروه محصولات پروتئینی شامل گوشت مرغ، تخم مرغ، گوشت گوسفند و گوساله و گوسفند و گوساله زنده در پایان فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بین پنج تا ۵۳ درصد افزایش یافته است.

بر این اساس طی یک سال گذشته قیمت هر کیلو گوشت گوساله با پنج درصد افزایش به حدود ۱۵۳ هزار تومان، هر کیلو گوشت گوسفندی با ۲۴ درصد افزایش به بیش از ۱۶۱ هزار تومان و هر کیلو گوشت مرغ تازه با ۲۱ درصد افزایش به ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

صدیقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت این روزهای سرزمین‌های اشغالی یادآور شد که امروز چهره های صهیونیست‌ها نشان می دهد ارتش خسته ای دارند. جوانان فلسطین با عملیات شجاعانه از جنین تا حیفا و تل آویو اسرائیل را در انزوای کامل قرار دادند.

به گفته خطیب نماز عید سعید فطر از هیات حاکمه افغانستان می خواهیم به جد امنیت را برای آحاد ملت مظلوم افغانستان تامین کنند. هیات حاکمه افغانستان شبکه های تروریستی را شناسایی و مجازات کنند.

افغانستان در یک ماهه اخیر شاهد حملات مسلحانه تروریستی و نیز انتحاری است.

حملات تروریستی بیشتر مساجد و مدارس را در افغانستان هدف قرار داده و ده‌ها کشته و صدها زخمی برجای گذاشته است. ا

این حملات همچنین به کابل محدود نشده است و مردم در شهرهای شمالی «مزار شریف» و «قندوز» نیز کشته شدند و واکنش‌ های زیادی را از داخل و خارج این کشور در پی داشت.

در این‌باره سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه مسئولان هیات حاکمه افعانستان باید امنیت لازم را برقرار کنند گفت: ما آمادگی داریم تجربیات خود را در مبارزه با گروه‌های تروریستی را به هیئت حاکمه افغانستان انتقال دهیم.

خطیب نماز عید سعید فطر با اشاره به جنگ میان روسیه و اوکراین اظهار کرد: مدعیان حقوق بشر تبعیض نژادی را حتی بین سیاه پوستان و سفید پوستان در اوکراین اعمال می کنند. ای مدعیان حقوق بشر تبعیض نژادی را برای چندمین بار تثبیت کردید و در برابر ظلم به افغانستان و یمن سکوت می کنید.

همزمان با درگیری روسیه و اوکراین، و تلاش شهروندان اوکراین برای خروج از کشور، افراد سیاه پوست در هنگام تلاش برای خروج از اوکراین با نژاد پرستی مواجه شدند.

براساس تصاویر دریافتی، ماموران اوکراینی، با پیاده کردن سیاه‌پوستان از قطار مانع از فرار آنها از مناطق جنگی در اوکراین شدند.

غیراوکراینی‌ها از جمله ایرانی های بسیاری نیز از رفتار تبعیض‌امیز ماموران اوکراینی را گزارش دادند.

نمازگزاران در تهران به شکرانه یک ماه عبادت و بندگی بر درگاه الهی ، نماز عید سعید فطر را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دانشگاه تهران اقامه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید