افزایش بی سابقه اجاره بها در دبی

افزایش قیمت اجاره در دبی ، ساکنان بیشتری را به خرید یا نقل مکان به مناطق مقرون به صرفه تر سوق می دهد

اردیبهشت آنلاین ـ افزایش اخیر قیمت اجاره در دبی ، ساکنان بیشتری را به خرید یا نقل مکان به مناطق مقرون به صرفه تر سوق می دهد.

به گزارش Arabian Business کارشناسان معتقدند: افزایش قیمت اجاره بها ساکنان دبی را به سمت خرید سوق می دهد زیرا پرداخت های ماهانه اجاره بها با هزینه های وام مسکن مطابقت دارد.

آژانس‌های املاک و مستغلات به دلیل افزایش قیمت اجاره‌بها، به‌ویژه اگر در سال‌های متوالی با افزایش مواجه شده باشند، شاهد خروج مستاجران بیشتری از دبی، کوچک‌تر کردن یا نقل مکان به مناطق ارزان‌تر هستند. در حالی که انتظار می رود اجاره بها در دبی امسال 20 درصد افزایش یابد، بازار املاک در حال حاضر شاهد افزایش اجاره بها در برخی مناطق تا 66 درصد بوده است.

لوئیز هیتلی، مالک و مدیر عامل شرکت Exclusive Links Real Estate Brokers میگوید: در JVC، می‌توانید یک ملک مقرون به صرفه بخرید که در آن پرداخت‌های ماهانه وام مسکن امروز می‌تواند با پرداخت‌های اجاره ماهانه دیروز مطابقت داشته باشد. به گفته وی تقاضای فزاینده برای املاک در این منطقه همچنین مستاجران را به سمت ارجان، الفرجان و تپه های داماک سوق می دهد.

آژانس او ​​حتی با مواردی برخورد کرده است که مشتریان تصمیم گرفته اند به طور کلی امارت را به دلیل افزایش اجاره بها ترک کنند.

آژانس Betterhomes مستقر در دبی نیز تعدادی از مستاجران را مشاهده کرده است که برای نقل مکان به املاک کوچکتر انتخاب شده اند.

جیکوب براملی، مدیر ارشد لیزینگ اعلام کرد: این روندی است که ما به دفعات مشاهده کرده‌ایم. تصمیم مستاجران این است که یا در جامعه انتخابی خود بمانند و حجم جستجوی خود را کوچک یا گسترش دهند تا املاک را در جوامعی خارج از مکان ایده‌آل خود در نظر بگیرند.” آژانس

براملی توضیح داد: «مستاجرین به این موضوع توجه جدی تری دارند که آیا باید با آن نرخ تمدید کنند یا گزینه مقرون به صرفه تری را در جای دیگری انتخاب کنند.

به گفته سوتلانا واسیلیوا، رئیس فروش ثانویه در متروپولیتن هومز، ساکنان دبی به دنبال خرید املاک آماده نقل مکان به جای ادامه اجاره یا کاهش متراژ هستند زیرا از افزایش اجاره ها ناامیدتر می شوند.

او گفت: افزایش‌های مکرر اجاره‌بها، بودجه‌بندی را برای بسیاری دشوار کرده است و “احساس بی‌ثباتی” ایجاد کرده است. خرید ملک با پرداخت ماهانه ثابت که با تغییرات بازار به اندازه اجاره بها در نوسان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید