بارندگی در تهران

هشدار هواشناسی برای بارندگی در تهران

هواشناسی با صدور هشدار بارش باران، برف و رعدوبرق طی امروز تا یکشنبه در برخی استان‌ها از جمله تهران خبر داد

تصویر روز ـ سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش باران، برف و رعدوبرق طی امروز تا یکشنبه در برخی استان‌ها از جمله تهران از ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه خبر داد.

به گزارش تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز جمعه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، بخش‌هایی از شرق و مرکز کشور، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف روی می‌دهد.

شدت بارش‌های امروز برای شرق مازندران،گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی است. فردا شنبه در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور،گلستان سیستان و بلوچستان، شمال فارس و ارتفاعات شرقی البرز زاگرس مرکزی،کرمان و یکشنبه در برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان،کرمان، شمال فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و از بعدازظهر در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش خواهد بود.

دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

اواخر وقت روز دوشنبه آینده با نفوذ سامانه بارشی فعال از جنوب کشور بارش در این منطقه آغاز می‌شود. روز سه‌شنبه با توسعه و تقویت سامانه بارشی در استان‌های بوشهر، فارس، جنوب یزد،کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رگبار رعدوبرق و در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک پیش بینی شده است.

همچنین روز سه‌شنبه در ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. لازم به ذکر است که جمعه و یکشنبه در شمال شرق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید است که در برخی نقاط سبب خیزش گردوخاک خواهد شد. جمعه دریای خزر و روزهای جمعه تا یکشنبه شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان اواخر وقت دوشنبه خلیج فارس و سه شنبه خلیج فارس تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج و متلاطم است.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: یکشنبه 1403/01/26

نوع مخاطره: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، برخی نقاط گردوخاک، در مناطق مستعد تگرگ، بارش برف در ارتفاعات شمال‌ غرب و ارتفاعات رشته کوه البرز

منطقه اثر:

جمعه 1403/01/24: اردبیل، گیلان، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال و شرق سمنان، شرق کرمان، دامنه و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران.

شنبه 1403/01/25: لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، شمال فارس، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و شرق مازندران و ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان.

یکشنبه 1403/01/26: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه شمالی کرمان، یزد، شمال فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب‌پذیر.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و ارتفاع موج

زمان پایان: اواخر وقت شنبه 1403/01/25

نوع مخاطره: وزش باد شدید تا خیلی شدید با بیشینه سرعت 32 نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی بین 1 تا کمتر از 2 متر و در مناطق دور از ساحل بیش از 2 متر

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری در بنادر استان، اختلال در تردد کشتی های تجاری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: آمادگی دستگاه های امدادرسان در مناطق دریایی استان، تمهیدات لازم در مناطق دریایی استان و مناطق ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری به‌ویژه در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید