دلار روشی

توزیع 400 میلیون درهم برای کنترل بازار ارز

باتوجه به تجربه ماه های اخیر معتقدند که نوسانات اخیر قیمت ارز دایمی نیست و با ورود بازارساز قیمت‌ها تعدیل می‌شود

اردیبهشت آنلاین _ ورود بازار‌ساز با عرضه و فروش ۴۰۰ میلیون درهم در سامانه نیما از امروز آغاز شد. این حجم از عرضه قطعا نیاز بازار در ایام پایانی سال را تامین کرده و شواهد بیانگر نزولی شدن قیمت‌ها در بازار است.

فعالان بازار ارز ضمن تاکید بر تاثیر خبرهای سیاسی و افزایش تقاضا در پایان سال در نوسانات کنونی بازار ارز، باتوجه به تجربه ماه های اخیر معتقدند که نوسانات اخیر قیمت ارز دایمی نیست و با ورود بازارساز قیمت‌ها تعدیل می‌شود.

خبرهای دریافتی تسنیم از بازار بیانگر آن است که امروز بازار‌ساز با عرضه و فروش ۴۰۰ میلیون درهم در سامانه نیما، نیاز بازار در ایام پایانی سال را تامین کرد. همین امر می تواند به تغییر مدار نرخ ارز و نزولی شدن آن کمک کند.

بر همین اساس احتمال کاهش قیمت‌ها بالاست و باید منتظر واکنش بازار به عرضه های سنگین بازارساز باشیم.

کاهش قیمت ارز در بازار آزاد تهران

حمید طلیمی روزنامه نگار اقتصادی نیز در این باره اعلام کرد: انتظار این بود که بانک مرکزی به عنوان متولی سیاست های پولی و ارزی کشور با مشاهده افزایش کاذب نرخ ارز در بازار ، با اتخاذ تدابیر لازم مانع افزایش قیمت ها میشد.

وی افزود: بخش عمده ای از التهابات بازار ارز به دلیل فضاسازی دلالان و سوداگرانی ارزی است. این افراد تلاش می کنند با نرخ سازی های کاذب در فضای مجازی قیمت ها را افزایش دهند تا از این شرایط بهره برداری کنند.

وی در ادامه به عرضه گسترده درهم  اشاره کرد و گفت: بدون شک این اقدام بازار ساز ، موجب کاهش قیمت ها خواهد شد.

به گفته حمید طلیمی اخبار و شواهد نشان میدهد امروز پس از عرضه گسترده درهم ، نرخ دلاربه عنوان ارز شاخص بازار بیش از 500 تومان کاهش داشت. روز گذشته هر دلار امریکا در بازار آزاد تهران با قیمت 60 هزارو 900 تومان فروخته میشد. در حال حاضر قیمت هر دلار به 60 هزار و 400 تومان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید