آلودگی هوا

بازگشت آلودگی هوا به پایتخت

گروه‌های حساس ۹ و ۱۰ بهمن از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند

اردیبهشت آنلاین ـ مدیریت بحران استان تهران به گروه‌های حساس ساکن در مرکز و نیمه جنوبی استان تهران توصیه کرد ۹ و ۱۰ بهمن از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

به گزارش صدا و سیما به نقل از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از فردا دوشنبه نهم تا پایان روز دهم بهمن به ویژه در مرکز و نیمه جنوبی استان تهران به علت پایداری و سکون هوا، احتمال بازگشت و انباشت آلودگی هوا وجود دارد.

حامد یزدی مهر به کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه کرد دراین مدت از تردد شهری غیرضروری خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از دیگر افراد هم خواست در روز‌های ۹ و ۱۰ بهمن از ورزش و فعالیت بلندمدت درفضا‌های باز خودداری کنند.

حامد یزدی مهر در ادامه استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در کاهش میزان آلودگی هوا مهم دانست و افزود: شهروندان با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می‌توانند کمک بزرگی به پاک شدن هوا داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین برضرورت مدیریت منابع آلاینده ثابت و متحرک تاکید و عنوان کرد: خودرو‌های سنگین و گازوئیل‌سوز و فرسوده به عنوان منابع متحرک، در انتشار آلایندگی کلان‌شهر‌ها نقش زیادی دارند که باید در این باره چاره اندیشی‌هایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید