پرجم ایران و عراق

تکذیب خبر محدودیت‌های مالی ایران در عراق

خبر برگزاری جلسه مدیران بانکی عراق با طرف آمریکایی برای ممانعت از دور زدن تحریم‌ها توسط تجار ایرانی صحت ندارد

اردیبهشت آنلاین _ خبر برگزاری جلسه مدیران بانکی عراق با طرف آمریکایی برای ممانعت از دور زدن تحریم‌ها توسط تجار ایرانی صحت ندارد.

به گزارش ایبنا؛ رامین پولادرگ – عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق – در واکنش به انتشار خبر محدودیت‌های مالی ایران در عراق و احضار روسای بانکی عراق از سوی طرف آمریکایی برای ممانعت از دور زدن تحریم‌ها توسط تجار ایرانی گفت: من به تازگی هم درباره محدودیت ارزی عراق صراحتا گفتم چنین سیاستی از سوی بانک مرکزی عراق به معنای توقف تجارت با ایران نیست و فقط برای مدتی باعث محدودیت خواهد شد. ضمن اینکه اصلا جلسه‌ای هم بین روسای بانکی عراق با طرف آمریکایی وجود نداشته و انتشار چنین خبری از سوی یکی از اعضای اتاق بازرگانی با اهداف خاصی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مطرح کردن چنین خبری در شرایط کنونی به هیچ عنوان منطقی نیست ادامه داد: راوی این خبر غیررسمی و کذب که در برخی رسانه‌ها منتشر شده به نوعی از جانب بانک مرکزی صحبت کرده و طوری به این موضوع پرداخته که انگار سخنگوی بانک مرکزی است. در واقع اگر چنین جلسه و اتفاقی هم در کار بود، این بانک مرکزی ایران است که بعد از برگزاری جلسات و نشست‌های ویژه با طرف عراقی می‌تواند خبری از آن منتشر کند، نه یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران!

پولادرگ ادامه داد: معتقدم این خبر زائیده فکر همان فردی است که آن را مطرح کرده، چون هیچ جلسه و اتفاق خاصی در این باره وجود نداشته که بخواهد به آن بپردازد. شاید هم این عضو اتاق بازرگانی ایران، چون درگیر یک سری مسائل با رئیس اتاق بازرگانی ایران است ترجیح داده در این راستا حرکت کند و چنین اظهارات کذبی را مطرح کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید