دلار روشی
دبیر کل سابق کانون صرافان اعلام کرد:

پیش‌بینی قیمت دلار در روزهای آینده

کارشناسان و دست اندرکاران بازار ارز معتقدند: بزودی شاهد بازگشت نرخ ها به قیمت سابق خواهیم بود

اردیبهشت آنلاین ـ (حمید طلیمی) نرخ ارز های عمده طی روز گذشته در بازار آزاد تهران با اندکی افزایش روبرو شد.کارشناسان و دست اندرکاران بازار ارز ضمن تاکید بر موقتی بودن این شرایط معتقدند: بزودی شاهد بازگشت نرخ ها به قیمت سابق خواهیم بود.

بازگشت دلار به نقطه سابق

دبیر کل سابق کانون صرافان اعلام کرد: نوسان اخیر نرخ ارز موقتی است و بزودی قیمت ها به نرخ سابق باز می گردد.

کامران سلطانی زاده در گفت و گو با تصویر روز ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی روز گذشته در مراسم سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهادت جمعی از مردم کشور عزیزمان در مسیر گلزار شهدای کرمان افزود: عواملی از قبیل حمله تروریستی روز گذشته و آثار روانی ناشی از آن و همچنین خبر محدودیت تبادل ارزی عراق با ایران موجب افزایش موقت نرخ دلار در بازار شد.

وی اظهارداشت: با بازگشت شرایط به حال عادی و کاهش اثرات روانی اتفاقات اخیر در روزهای آینده قیمت دلار دوباره به نقطه سابق خود باز خواهد گشت.

افزایش صادرات نفت و ذخایر قابل توجه ارزی

وی گفت: با توجه به افزایش میزان صادرات نفت و همچنین ذخایر قابل توجه ارزی کشور قطعا بزودی نرخ ارز به کانال آرامش باز خواهد گشت . لذا هموطنان نباید نگران ادامه دار بودن افزایش چند درصدی قیمت باشند.

افزایش قیمت دلار هیجانی است

رنجبر فلاح

محمدرضا رنجبر فلاح مدیر عامل اسبق بانک تجارت نیز در این باره می گوید: فقط عوامل پایه ای و بنیادین اقتصاد بر قیمت دلار تاثیر دارد.

وی در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه افزایش قیمت دلار در یک روز گذشته مربوط به انتظارات منفی ناشی از بمب‌گذاری تروریستی کرمان است، گفت: این افزایش قیمت، نوعی از انتظارات مقطعی و کوتاه مدت است که دوباره خودش را تعدیل می کند.

رنجبر فلاح ادامه داد: به عنوان مثال چنین مورد مشابهی را در جنگ غزه داشته ایم. با شروع جنگ غزه قیمت دلار در مدت ۳ روز حدود ۳ هزار تومان بالا رفت اما در مدت کوتاهی دوباره به همان کانال ۵۰ هزار تومانی در بازار آزاد برگشت.

به گفته وی افزایش قیمت دلار در حال حاضر یک موضوع کاملا هیجانی است و اثر ماندگاری نخواهد داشت و دوباره فروکش خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید