محسنی اژه ای

اژه‌ای: با جدیت پیگیر پرونده فساد چای دبش هستیم

هم در مورد چای دبش و هم در مورد واردات نهاده‌های دامی تخلف صورت گرفته است

اردیبهشت آنلاین ـ رئیس قوه قضائیه در بیست و هشتمین سفر استانی خود در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی حاضر شد و به سوالات و دغدغه‌های آن‌ها پاسخ گفت.

به گزارش صدا و سیما، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در بیست و هشتمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، صبح در سفری رسمی و در صدر هیئت عالی قضایی وارد استان اردبیل شد.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان اردبیل ترتیب خواهند داد؛ همچنین دیدار با دانشجویان همزمان با روز دانشجو، حضور در جلسه شورای اداری، دیدار با قضات و کارکنان واحد‌های قضایی و حضور در جلسه شورای قضایی، در زمره برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به استان اردبیل است.

سایر مسئولان قضایی حاضر در این سفر نیز علاوه بر انجام دیدار‌های چهره به چهره با مراجعه‌کنندگان، جهت شناسایی و احصاء مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان اردبیل به شهر‌های مختلف این استان سفر می‌کنند تا در نهایت مسائل و موضوعات جمع‌آوری شده را در جلسه شورای قضایی استان اردبیل به منظور بررسی و رفع، مطرح کنند.

در مورد عزل وزیر قبلی جهادکشاورزی شفاف‌سازی کنید

دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی: از اینکه جلوی گسترده‌تر شدن ابعاد فساد در ورود نهاده‌های دامی در دولت فعلی را گرفتید متشکرم. چه ارتباطی بین عزل وزیر قبلی جهاد کشاورزی و واردات نهاده‌های دامی وجود داشت؟ آیا پای وزیر معزول در این فساد گیر است؟

این دانشجو در ادامه گفت: گاهی برای ریشه‌کن کردن فساد باید سراغ ریش‌سفیدان این عرصه رفت. برخی تسهیل‌گر فساد اطرافیان خود می‌شوند. مبارزه ساختاری با فساد و خشکاندن ریشه‌های آن واجب است، ممنون که از تخلف و فساد فرزندان معاون اول خودتان هم نگذشتید.

وی افزود: داماد یکی از وزرای دولت قبل در زمره متهمان پرونده پتروشیمی گیت بود و اکنون در بلاد کفر با لباس نامتعارف عکس منتشر می‌کند. ما گمان نمی‌کردیم از بین تعداد زیاد دانشگاه‌های مرکز دانشگاه محقق اردبیلی را برای حضور در روز دانشجو انتخاب کنید. خوشحالیم یک نفر از مرکزگرایی و تبعیض دست برداشت و عدالت را رعایت کرد.

توضیحات رئیس قوه قضائیه در مورد ۲ پرونده فساد مهم

رئیس دستگاه قضا برای اولین‌بار نام شرکت متخلف در حوزه واردات چای را در جلسه با دانشجویان اعلام کرد؛ متاسفانه هم در مورد چای دبش و هم در مورد واردات نهاده‌های دامی تخلف صورت گرفته است.

محسنی اژه ای افزود: در مورد ارزش مادی پرونده و اینکه تخلف صورت گرفته یا جرم باید بررسی شود. باید قاضی در این مورد تصمیم بگیرد. ما به‌ محض اینکه متوجه این اتفاق شدیم از کنار آن نگذشتیم. در مورد نهاده‌های دامی بازرسی کل کشور، دولت و وزارت اطلاعات به جد پیگیری کردند و مصمم بودیم موضوع را پیگیری کنیم.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: در مورد پرونده نهاده‌های دامی بعد از کشف موضوع فرآیند به‌طور کلی اصلاح شد. افراد متخلف تحت تعقیب قرار گرفتند، وزیر استعفا داد و قائم مقام وزیر سابق هم برکنار و تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

وی گفت: تاکنون ۸ جلسه از دادگاه نهاده‌های دامی برگزار شده و احتمالا جلسه بعدی جلسه آخر برای گرفتن دفاع آخر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید