لاستیک خودرو

قیمت‌گذاری دستوری لاستیک برداشته شد

آماده‌ایم تا صدای صنعتگران، معدنکاران صادرکنندگان و فعالان اقتصادی را بشنویم

اردیبهشت آنلاین ـ وزیر صمت با اشاره به کمبود لاستیک در کشور، عنوان کرد: این کمبود به‌علت ناترازی در تولید و مصرف به وجود آمده است، بنابراین با کاهش تعرفه واردات تا حدودی مشکل برطرف شد.

به گزارش مهر، عباس علی‌آبادی در آئین تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران برتر چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: آماده‌ایم تا صدای صنعتگران، معدنکاران صادرکنندگان و فعالان اقتصادی را بشنویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز خشنودی از حضور در جمع مردم و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری، افزود: قطعاً از تولیدات صادرات‌محور در کشور حمایت می‌کنیم، چرا که به واسطه عرضه محصولات تولیدی در بازارهای جهانی است که راه موفقیت واقعی طی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ارز باید به کسانی اختصاص پیدا کند که ارز را به کشور برمی‌گردانند، عنوان کرد: باید به دنبال بازارهایی در دنیا باشیم که به کالای تولیدی ما نیاز دارند و اتاق‌های بازرگانی باید به دنبال بازارهای صادراتی جدید باشند.

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه مزیت مهم چهارمحال و بختیاری حوزه گردشگری است، گفت: این حوزه بسیار وسیع است، باید به صنایع وابسته در این حوزه توجه ویژه صورت بگیرد تا شاهد جذب گردشگر در این استان باشیم.

وزیر صمت با بیان اینکه برای تخصیص ارز برای واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه مورد نیاز هیچ محدودیتی وجود ندارد، عنوان کرد: در مسیر حمایت از تولید امروز با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی موافقت نامه امضا کردیم تا ۵ برابر سال گذشته تسهیلات در قالب اوراق گام به تولیدکنندگان پرداخت شود.

وی با اشاره به کمبود لاستیک در کشور، عنوان کرد: این کمبود به‌علت ناترازی در تولید و مصرف به وجود آمده است، بنابراین با کاهش تعرفه واردات تا حدودی مشکل برطرف شد، همچنین قیمت‌گذاری دستوری برداشته شد تا انگیزه تولیدکنندگان افزایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید