بانک مرکزی

افزایش قدرت نظارتی بانک مرکزی بر سایر بانک‌ها

یکی از گلوگاه‌های مشکل‌آفرین در اقتصاد ایران، عملکرد نامطلوب برخی از بانک‌ها است

اردیبهشت آنلاین _ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یکی از نکاتی که در قانون اصلاح قانون بانک مرکزی مدنظر است، توجه به استقلال بانک مرکزی و افزایش قدرت نظارتی بانک مرکزی بر سایر بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی و تجاری است.

علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به مزایای بانک مرکزی، گفت: با عنایت به اینکه قانون ناظر بر نظام بانکی و بانک مرکزی یعنی قانون پولی و بانکی در اوایل دهه 50 تصویب شده بود و از آن تاریخ، قانون دیگری متناسب با تغییر و تحولات نظام بانکی در دنیا و ایران نداشتیم، مجلس تصویب قانون جدید بانک مرکزی را در دستور کار قرار داد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از نکاتی که در قانون اصلاح قانون بانک مرکزی مدنظر است، توجه به استقلال بانک مرکزی و افزایش قدرت نظارتی بانک مرکزی بر سایر بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی و تجاری است.

وی مصوبه مجلس در حوزه بانک مرکزی را کارگشا توصیف کرد و افزود: یکی از گلوگاه‌های مشکل‌آفرین در اقتصاد ایران، عملکرد نامطلوب برخی از بانک‌ها است و این مصوبه می‌تواند کمک بسیاری در ساماندهی این وضعیت داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: از آنجاکه یکی از عوامل تورم‌زا اضافه برداشت بانک‌ها است، سازوکار مناسبی در این قانون برای جلوگیری از اضافه برداشت بانک‌ها پیش‌بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید