کلاس درس

ورود ۶۸ هزار معلم جدید به مدارس

۶۸ هزار معلم جدید، در ۶ ماه گذشته در بدنه وزارت آموزش و پرورش جذب شده اند

اردیبهشت آنلاین ـ وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۶۸ هزار معلم جدید، در ۶ ماه گذشته در بدنه وزارت آموزش و پرورش جذب شده اند.

به گزارش صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رضامراد صحرایی در جمع نومعلمان اصفهان در سالن کوثر ارتش با اشاره به چالش‌هایی نظیر کمبود حقوق و کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: برنامه امسال ما انتخاب بهترین‌ها بوده است؛ برای این امر بسیار هزینه پرداخت کردیم، سفارش شده‌ها را نپذیرفتیم و با رویکرد شایسته سالاری انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه امروز، معلمانی برگزیده شده‌اند که بهترین‌های سه دهه در آموزش و پرورش هستند، گفت: کار معلم به حدی مهم است که اگر از مراجع تقلید سوال کنید، می‌گویند من هم پرورده معلم هستم و این عین کلام رهبر معظم انقلاب است.

صحرایی با تاکید بر اینکه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب که معلم معمار هویت و آینده کشور است، ابراز داشت: از این رو در انتخابمان دقت بسیار داشتیم.

وی معلمان را افسران جنگ ترکیبی امروز برشمرد و گفت: دشمن سعی در رخنه در مدارس دارد و باید توجه داشت که حساسیت در انتخاب معلمان برای موفقیت در این جنگ بسیار مؤثر است.

صحرایی با بیان اینکه آموزش و پرورش ۴۰ درصد دولت را تشکیل می‌دهد، گفت: آموزش و پرورش متفاوت است و باید به آن، متفاوت نگاه کرد؛ در آموزش و پرورش هیچ امری دستوری اجرا نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش حذف ذهن تاریخی را آفت بزرگ ایجاد شده در جنگ ترکیبی دانست و اضافه کرد: امروز نمی‌گویند چه کسی به مردم فلسطین ظلم کرده و خانه‌های آنها را تصاحب کرده و پدران و مادران آنها را شهید کرده و وظیفه ما مبارزه با این تحریف است.

وی با بیان اینکه اگر قانون رتبه‌بندی در جای خودش اجرا می‌شد، امروز شاهد سیل بازنشستگان نبودیم، گفت: علت بازنشستگی کم‌سابقه امسال، اجرا نشدن این قانون در زمان خود است.

وی ادامه داد: در ۶ ماه گذشته بیش از ۶۸ هزار معلم جدید جذب کرده‌ایم و اگر این کمبود ریشه تاریخی ندارد چه زمانی در ۶ ماه اول سال این تعداد معلم جذب شده‌اند.

صحرایی در خصوص قانون رتبه بندیِ آیین نامه مسیر رشد معلمی نیز گفت: این قانون به زودی تدوین و پس از تصویب، به عنوان مکمل قانون رتبه بندی اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید