وزارت تعاون

تقدیر وزارت تعاون از بانک های رسالت،اقتصاد نوین و پارسیان

در مراسمی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بانکهای رسالت، پارسیان، اقتصاد نوین و چند بانک دیگر تقدیر و تشکر شد

اردیبهشت آنلاین _ مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با تشریح عملکرد شبکه بانکی در خصوص پرداخت تسهیلات تکلیفی قرض‌الحسنه ازدواج، فرزند و اشتغال گفت: بانکهای خصوصی در این زمینه بالغ بر 707.472 میلیاردریال تسهیلات پرداخت کرده اند که، حدود 60 درصد عملکرد شبکه بانکی را شامل می شود. این امار نشان از عملکرد مناسب بانکهای خصوصی و اهتمام آنها در بهره مندی بیشتر متقاضیان از تسهیلات ازدواج و فرزند است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی؛ صحابی گفت: حسب تبصره 16 قانون بودجه سال جاری مجموعاً مبلغ 1.932.000 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند بر شبکه بانکی تکلیف و ابلاغ شده است که از مبلغ مزبور تا تاریخ 22 مهرماه سال جاری مجموعاً مبلغ 1.172.777 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند توسط شبکه بانکی به متقاضیان این تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر اداره اعتبارات افزود: از مبلغ تکلیف شده فوق الذکر به میزان 1.199.800 میلیاردریال آن جهت پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند به بانک های خصوصی محول شده است که عملکرد بانک های خصوصی در این خصوص بالغ بر 707.472 میلیاردریال، حدود 60 درصد عملکرد شبکه بانکی می باشد که نشان از عملکرد مناسب بانک های خصوصی و اهتمام آنها در بهره مندی بیشتر متقاضیان از تسهیلات ازدواج و فرزند است.

صحابی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره 18 قانون مزبور مبلغ 500.000 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان معرفی شده توسط نهادهای حمایتی به شبکه بانکی کشور تکلیف شده است که متناسب با معرفی متقاضیان از طریق نهادهای مربوطه قابل اعطا می باشد. ضمناً از سهمیه تعیین شده مبلغ 365.000 میلیارد ریال آن (73 درصد از سهمیه تکلیفی مزبور) به بانک‌های خصوصی محول شده است.

وی با با اشاره به کثرت تکالیف قرض الحسنه محوله و کمبود منابع قرض الحسنه شبکه بانکی تصریح کرد: عملکرد شبکه بانکی در اعطای تسهیلات ازدواج ، فرزند و اشتغال و …. مطلوب بوده و شبکه بانکی به خصوص بانک های خصوصی حداکثر تلاش خویش را جهت پرداخت تسهیلات مذکور به متقاضیان به کار گرفته اند.

مدیر اداره اعتبارات در پایان گفت: با توجه به عملکرد مطلوب و مناسب شبکه بانکی کشور، طی مراسمی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بانکهای فعال در پرداخت تسهیلات اشتغال تقدیر و تشکر به عمل آمد که از آن جمله می توان به بانک‌های کشاورزی، پارسیان، اقتصاد نوین، سپه، توسعه تعاون، ملت، رفاه کارگران، تجارت، ملی ایران، قرض‌الحسنه مهر و رسالت اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید