مترو

تمهیدات شهرداری برای آغاز سال تحصیلی جدید

۵۰ مسیر ایستگاه اتوبوس در خط ویژه با استفاده از روش‌های نوین کف سازی و بهسازی شده است

اردیبهشت آنلاین _ رایگان بودن بلیت مترو و اتوبوس برای دانش آموزان و دانشجویان در مهر، ورود۴۳۰ اتوبوس بازسازی شده به تهران و توزیع بار و کالا بعد از ساعت ۱۰ صبح از جمله تمهیدات ترافیکی برای سال تحصیلی جدید است.

به گزارش صدا و سیما ، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران از رایگان بودن بلیت مترو و اتوبوس برای دانش آموزان و دانشجویان در مهر خبرداد.

مهدی گلشنی افزود: از شهردار تهران تأییدیه گرفتیم که اگر شهروندان از سامانه شهرزاد کارت بلیت خریداری یا شارژکنند مشمول ۳۰ درصد تخفیف در مهرمی‌شوند.

ورود ۴۳۰ اتوبوس بازسازی شده به تهران

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران همچنین گفت: حدود ۴۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده است و تا ابتدای مهر این اتوبوس‌ها به چرخه حمل و نقل عمومی وارد می‌شوند.

مهدی گلشنی افزود: ۵۰ مسیر ایستگاه اتوبوس در خط ویژه با استفاده از روش‌های نوین کف سازی و بهسازی شده است.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران همچنین از راه‌اندازی سامانه شاتل با استفاده از ون‌های جدید خبر داد وگفت: برای اول مهر در خطوط پر تقاضا سامانه شاتل راه‌اندازی می‌شود.

توزیع بار و کالا بعد از ساعت ۱۰ صبح

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک، ساعت توزیع بار و کالا در مهر از ساعت ۱۰ صبح به بعد خواهد بود که پلیس راهور هم برای اجرای این مصوبه قول مساعد دادند.

مهدی گلشنی با بیان اینکه در موضوع شناورسازی نیز با مصوبه هیات وزیران ساعت کار کارکنان دولت شناور می‌شود، گفت: جلسه‌ای در استانداری برگزار کردیم و از آن‌ها خواستیم که بررسی‌های لازم را انجام دهند تا اگر دستگاهی این شناورسازی را اجرایی نکرده برای مهر آن را اجرا کند.

ورود ۶ رام قطار بازسازی شده مترو

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران همچنین از ورود شش رام قطار بازسازی شده خبر داد و گفت: ورود این قطار‌ها در کاهش سرفاصله‌ها موثر خواهد بود و این در حالیست که شرکت بهره برداری مترو قول داده است که پله‌های برقی برای آغاز سال تحصیلی بدون مشکل باشد و در جلسه اخیر نیز اعلام کردند که میزان رفع نقص و بازسازی پله‌های برقی مترو به حدود ۹۸.۵ درصد رسیده است.

مهدی گلشنی درباره آمادگی سیستم‌های هوشمند نظارتی مانند چراغ‌های راهنمایی و دوربین‌های شهر برای مهر ماه گفت: در این بخش مسیر خوبی را طی کردیم به گونه‌ای که با قول مساعد شرکت کنترل ترافیک میزان خرابی دوربین‌های نظارتی در مهربه کمتر از ۵۰ عدد می‌رسد که در کنترل وضع ترافیکی شهر بسیار موثر است.

اختصاص شش خط معاینه فنی ویژه سرویس مدارس

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران همچنین از اختصاص شش خط معاینه فنی ویژه سرویس مدارس خبر داد و گفت: بررسی‌ها نشان داده که برخی مدارس گره ترافیکی ایجاد می‌کنند؛ به گونه‌ای که به علت داشتن دانش آموز زیاد یا حجم بالای تردد خودرو‌ها برای سوار و پیاده کردن این دانش آموزان، ترافیک ایجاد می‌شود که از کمیته‌های استقبال از مهر در مناطق خواسته‌ایم که این مدارس را شناسایی کنند و برنامه مدیریت ترافیکی برای آن‌ها در نظر بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید