مترو

مترو پرند تا اول مهر افتتاح می شود

مشکل تامین برق مترو پرند حل شد و بزودی (تا اول مهر) افتتاح می شود

اردیبهشت آنلاین _ سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: مشکل تامین برق مترو پرند حل شد و بزودی (تا اول مهر) افتتاح می شود.

محسن هرمزی در حاشیه افتتاح پست برق خط ۶ مترو تهران، به ایرنا گفت: حداکثر تا اول مهرماه خط پرند مورد استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت.وی افزود: این طرح شامل یک ایستگاه و ۱۹ کیلومتر مسیر رفت و ۱۹ کیلومتر مسیر برگشت است و تجهیزات باقی‌مانده آن نیز در حال نصب است.

هرمزی ادامه داد: با همکاری وزارت نیرو ۲ فیدر برق هفت و نیم مگاواتی مشکل تامین برق خط مترو پرند برطرف شد و حداکثر تا اول مهرماه مترو به پرند خواهد رسید.

مترو تهران به مجموعه قطار شهری تهران و همچنین «شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه» گفته می‌شود. این مترو در هفت خط اصلی در حال فعالیت است که پنج خط آن (۲، ۳، ۴، ۶، ۷) کاملاً درون‌شهری، یک خط آن (۵) نسبتاً برون‌شهری (میان تهران و کرج و شهر جدید مهستان) و یک خط آن (۱، انشعاب خط ۱) به صورت دو بخشی است.

نخستین پست برق مستقل خط ۶ مترو راه اندازی شد

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: پست برق فشار قوی کیانشهر به عنوان نخستین پست برق مستقل خط ۶ مترو تهران راه‌اندازی شد که برای تامین کل برق مورد نیاز خط مذکور، طراحی و ساخته شده است.

محسن هرمزی اظهار کرد: پست برق جنوبی خط ۶ به ظرفیت ۵۰ مگاوات با حداکثر استفاده از تولیدات داخلی و براساس به روزترین سیستم‌های اتوماسیون صنعتی برای کنترل و حفاظت، از امروز راه اندازی شد.

به گفته او، خط انتقال نیروی این پست به طول سه هزار و ۲۰۰ متر، مجهز به ۲ مدار است تا در صورت خروج یکی از مدارها از سرویس، مدار دیگر، انرژی ورودی پست را تامین کند.
هرمزی گفت: با بهره‌برداری از نخستین پست برق مستقل خط ۶ مترو، نه تنها منبع پایدار و مطمئن تامین نیروی حرکت قطارها و برق شبکه داخلی ایستگاههای این خط فراهم شده است بلکه افتتاح ایستگاههای باقیمانده خط ۶ نیز با اطمینان خاطر بیشتری صورت خواهد گرفت؛ البته برای خط مذکور، سه پست برق طراحی شده است که پست های بعدی هم باید به مرور زمان احداث و راه‌اندازی شوند.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، افزود: برای احداث پست برق جنوبی خط ۶ و همچنین خط انتقال نیرو از پست برق مشیریه تا پست کیانشهر، در مجموع مبلغ ۳۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید