پرستار بچه‌کُش به حبس ابد محکوم شد

یک پرستار انگلیسی به اتهام قتل ۷ نوزاد و تلاش برای قتل ۶ نوزاد دیگر به حبس ابد محکوم شد

اردیبهشت آنلاین ـ یک پرستار انگلیسی به اتهام قتل ۷ نوزاد و تلاش برای قتل ۶ نوزاد دیگر به حبس ابد محکوم شد.
رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند که یک پرستار در بیمارستانی در نزدیکی لیورپول به جرم قتل ۷ نوزاد و همچنین اقدام به قتل ۶ نوزاد دیگر در دوران حضور در بخش نوزادان، به حبس ابد محکوم شده است.

به نوشته رویترز، پلیس انگلیسی در حال تحقیق است که آیا این پرستار که «لوسی لِتبای» نام دارد، در دوران کار در این بیمارستان، به کودکان دیگری هم آسیب زده است یا خیر. این حکم پس از ۱۰ ماه محاکمه صادر شده و براساس آن، «لتبای» بیشترین تعداد کودکان را در تاریخ معاصر انگلیس به قتل رسانده است.

این قاتل ۳۳ ساله در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ به عنوان پرستار در بخش نوزادان بیمارستان «چِستر» کار می‌کرد. در این برهه پزشکان گزارش‌هایی از مرگ‌های غیرقابل توضیح و آسیب به نوزادان تازه متولدشده و همچنین نوزادان نارَس گزارش کردند. مدیریت بیمارستان این گزارش‌ها را رد کرد، اما تحقیقات پلیس آغاز و لتبای در سال ۲۰۱۸ بازداشت شد.

پلیس در تفتیش منزل «لتبای» یادداشت‌های دست‌نویسی پیدا کرد که او در آن به قتل کودکان اعتراف کرده است. در یکی از این یادداشت‌ها نوشته شده «من شیطان وحشتناکی هستم.»

در میان قربانیان «لتبای»، دو برادر همسان از یک زایمان سه‌قلو و همچنین یک نوزاد نارس با وزنی کمتر از یک کیلوگرم وجود دارد. برخی از قربانیان او با انسولین مسموم و برخی دیگر نیز با شیر خوراندنِ اجباری و برخی نیز با تزریق سرنگ هوا کشته شده اند.

همچنین به نوشته رسانه‌ها، آن‌دسته از نوزادانی هم که جان سالم به‌در برده‌اند، دچار معلولیت‌های دائمی شده‌اند. یکی از قربانیانی که ۱۵ هفته زودتر به دنیا آمده است، دچار فلج مغزی شده و تا ابد به مراقبت ۲۴ ساعته نیاز دارد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید