شمش طلا

پیش بینی قیمت طلا در بازارهای جهانی

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو نیوز، بازیگران خرد بازار طلا نسبت به این بازار در روزهای آتی دید مثبتی پیدا کردند

اردیبهشت آنلاین ـ انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس اواخر ماه جاری میلادی افزایش دهد. اما بازارها پیش بینی می‌کنند این روند بزودی متوقف شود که می‌تواند به نفع بازار فلزات مخصوصاً طلا باشد.

به گزارش اردیبهشت آنلاین به نقل از سایت طلا،قیمت طلا که به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسیده بود امروز دوشنبه کاهش یافته است.

قیمت طلا امروز با افزایش ارزش دلار کاهش یافت، اگر چه سرمایه‌گذاران بر روی توقف فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره تمرکز می‌کنند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، پس از هفته‌ها بازیگران خرد بازار طلا نسبت به این بازار در روزهای آتی دید مثبتی پیدا کردند.

سقوط ارزش دلار به پایین‌ترین رقم طی 15 ماه گذشته باعث افزایش قیمت طلا و سایر فلزات طی دو هفته گذشته شده بود اما میزان افزایش قیمت طلا به خاطر گزارش بهبود اقتصاد آمریکا محدود شده است، چون بر تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن تاثیر می‌گذارد.

روند افزایش قیمت طلا که در هفته گذشته به 1960 دلار در هر اونس رسیده بود حالا متوقف شده است و قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 2 دلار کاهش به 1953 دلار رسید.

از طرف دیگر خبر رشد کمتر از حد انتظار اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده مس دنیا باعث کاهش قیمت این فلز صنعتی هم شده است.

رشد ناخالص داخلی در چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی افزایش چندانی نسبت به سه ماهه اول نداشته است.

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس اواخر ماه جاری میلادی افزایش دهد. اما بازارها پیش بینی می‌کنند این روند بزودی متوقف شود که می‌تواند به نفع بازار فلزات مخصوصاً طلا باشد.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت نقره امروز با 0.51 درصد کاهش به 25 دلار و 7 سنت رسید و پلاتین با 0.45درصد کاهش، 971 دلار و 88 سنت معامله می‌شود.

این هفته، 20 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان یک تساوی وجود داشت و نه تحلیلگر، معادل 45 درصد، به ترتیب افزایش قیمت‌ها و کاهش قیمت‌ها در هفته راپیش‌بینی کردند. دو تحلیلگر معادل10 درصد نیز بازار را کم نوسان دیده‌اند.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر گوش‌به زنگ آمارهای اقتصادی آمریکا و چین هستند.

طبق تقویم سرمایه گذاران آمریکایی در هفته آتی، گزارش هایی در مورد مجوزهای ساخت، شروع مسکن و فروش خانه های موجود در آمریکا، به روز رسانی در مورد سلامت بخش مسکن دریافت خواهند کرد.

از سوی دیگر، انتظار می رود انبوهی از داده‌های اقتصادی از چین در روز دوشنبه نشان دهد که جهش پس از همه گیری این کشور به سرعت در حال از دست دادن فرصت‌های جدید اقتصادی است.

به طور کلی امید به روزهای خوب مجدداد به بازار طلا بازگشته است، اما در حالی که قیمت ها در هفته فرصتی برای بالاتر رفتن دارند، نه تحلیلگران وال استریت و نه سرمایه گذاران خرده فروشی انتظار ندارند که شاهد یک جهش بزرگ باشند.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: افزایش قیمت طلا پس از کاهش قیمت مصرف‌کننده متوقف شده است و این پتانسیل را برای اصلاح فنی به منطقه ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۰ دلار باقی می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید