قیطاسی
قیطاسی:

اعضای هیات مدیره بانک دی حتی یک ریال وام نگرفته اند

قیطاسی: اعضای هیات مدیره و همچنین بازنشستگان بانک دی ، حتی یک ریال تسهیلات دریافت نکرده‌اند

تصویر روز ـ مدیرعامل بانک دی اعلام کرد: بانک دی در سال جاری با هماهنگی‌های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، در تلاش برای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال جامعه ایثار و شهادت است.

به گزارش گروه بانک و بیمه تصویر روز قیطاسی در گفتگو با حیات گفت: وضعیت بانک دی در بازار سرمایه جز نمادهای پر حجم در مبادلات و معاملات است.

وی افزود: اگر نگاهی به عملکرد ۱۰ ماه گذشته بانک دی بیاندازیم، شاهد رشد بالای 140درصدی این بانک در بازار سرمایه نسبت به مهر ماه سال گذشته خواهیم بود؛ وضعیت سهم ما در میان نظام بانکی و در بین شاخص کل بازار بالاتر بوده و روند صعودی را در پیش گرفته است.

قیطاسی عنوان کرد: از آنجایی که بانک دی از سال گذشته تا کنون شفاف‌سازی را در دستور کار خود قرار داده، تمامی وقایع و رویدادهای مالی از سوی این بانک انتشار یافته است.

وی در ادامه با اشاره به مبحث افزایش سرمایه در بانکها، اظهار کرد: بانک دی از سال گذشته تا کنون افزایش سرمایه را با هدف تغییر وضعیت مجموعه و بهبود کفایت سرمایه خود در دستور کار قرار داده که در ادامه شاهد افزایش 52 درصدی سرمایه در این مجموعه بودیم که گزارشی در این خصوص در سایت بانک منتشر شد.

به گفته مدیرعامل بانک دی؛ این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات است که در دو مرحله انجام خواهد شد.

قیطاسی با بیان خبر برگزاری مجمع فوق‌العاده بانک دی، گفت: افزایش سرمایه در دستور کار این مجمع فوق‌العاده لحاظ شده است.

مدیرعامل بانک دی در ادامه افزود: از آنجایی که مجامع این بانک در پایان سال 1400 برگزار نشده بود، در سال 1401 اولویت ما برگزاری این مجامع به تعویق افتاده و تهیه صورت‌های مالی بود. همچنین اشکالاتی در گزارش حسابرس بانک بود که در سال گذشته با بررسی این حساب‌ها حدود 48 بند از نواقص این بانک، به آن پرداخته و مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه 31 بند از این اشکالات رفع شده و در حال بررسی 17 بند باقی مانده هستیم.

قیطاسی تصریح کرد: بانک دی روند سه ساله‌ای را برای بهبود وضعیت خود و رفع مشکلات در نظر گرفته و آن را در اختیار بانک مرکزی نیز قرار داده است که امیدواریم در پایان این زمان شاهد کفایت سرمایه لازم برای این مجموعه باشیم.

وی در ادامه گفت: ما از بدو ورود به بانک دی، از اسفند ماه 1400 مصوبه‌ای را صادر کردیم تا اعضای هیات مدیره با استناد به آن، مواجب، حقوق یا مزایای خود را از طریق مجمع دریافت کنند.

به گفته مدیر عامل بانک دی، با استناد به صدور اساس‌نامه‌ای دیگر در این بانک، اعضای هیات مدیره و همچنین بازنشستگان نظام بانکی، حتی یک ریال تسهیلات دریافت نکرده‌اند.

قیطاسی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی این بانک، تاکید کرد: بانک دی نیز مشابه تمامی دستگاههای بانکی، درصدی از بودجه خود را به مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص داده و با توجه به اینکه حدود 650 هزار نفر از سهامداران این مجموعه و پرسنل ما از جامعه ایثارگری و فرزندان این عزیزان هستند، باعث وابستگی این بانک به جامعه ایثارگری و انجام وظیفه اجتماعی بانک دی، نسبت به این جامعه هدف شده است.

وی در ادامه گفت: این بانک در خصوص مدرسه‌سازی فعال بوده و مبالغی از بودجه و هزینه اجتماعی خود را در این حوزه هزینه کرده و در این راستا سال گذشته مدرسه‌ای را در منطقه محروم چابهار افتتاح کرده است.

قیطاسی در پایان عنوان کرد: بانک دی با هماهنگی‌های لازم به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، در سال جاری تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن مسئولیت‌های خود در قبال جامعه ایثار و شهادت به کار خواهد بست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید