صنایع دستی

راه‌اندازی بازارچه‌های فروش صنایع دستی

راه‌اندازی فروشگاه‌های ویژه صنایع دستی در همه شهرهای کشور در دستور کار است

تصویر روز ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: راه‌اندازی فروشگاه‌های ویژه صنایع دستی در همه شهرهای کشور در دستور کار است.

به گزارش مهر، عزت‌الله ضرغامی در حاشیه بازدید ورکشاپ از مراحل تولید بافته‌های داری منطقه وردشت سمیرم در جمع خبرنگاران با اشاره به زیبایی‌های شهرستان سمیرم اظهار داشت: تنوع صنایع دستی به دلیل حضور ایل قشقایی در این شهرستان بسیار بالا است و در کمتر جایی از کشور شاهد این میزان از تنوع هستیم.

وی با بیان اینکه سعی داریم در آینده نزدیک ۱۱ اثر و منطقه وردشت سمیرم ثبت جهانی شود، تصریح کرد: با این اقدام در راستای حفظ این صنایع کمک خواهیم کرد چرا که از این پس حفظ این آثار مطالبه جهانی خواهد بود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه در مجموعه وردشت مجموعه‌ای بی‌نظیر از زیبایی و تنوع صنایع‌دستی در حوزه دارهای بافتی را شاهد هستیم، گفت: منطقه وردشت شامل ۵۳ روستا است که هر کدام اثر هنری ویژه‌ای را دارند و باید این آثار همواره زنده نگه داشته شوند.

هنرمندان صنایع دستی بیمه می‌شوند

وی با اشاره به مشکلات هنرمندان عرصه صنایع دستی در همه نقاط کشور ابراز داشت: اخیراً رئیس جمهور برای حل بخشی از این مشکلات دستور بیمه فعالان صنایع دستی را صادر کردند و همه توان خود را به کار خواهیم گرفت تا هر چه زودتر بتوانیم این دستور را اجرایی کنیم.

ضرغامی با تاکید بر توجه به عرضه و فروش صنایع دستی گفت: برای بهبود شرایط در این زمینه راه‌اندازی بازارچه‌های فروش صنایع دستی در دستور کار است.

جانمایی فروشگاه‌های صنایع دستی در ورودی شهرها

وی ورودی شهرها را یکی از مهم‌ترین اماکن برای فروش صنایع دستی اعلام کرد و گفت: برای جانمایی این بازارچه‌ها در ورودی شهرها ساختمان‌هایی را جانمایی کرده‌ایم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه پیمان‌سپاری ارزی در حوزه صنایع‌دستی به صورت دائم منتفی شد، افزود: دولت سیزدهم با انجام این اقدام مشکل بزرگی را در حوزه صادرات صنایع‌دستی برطرف کرد و این اقدام باعث سهل‌تر شدن صادرات صنایع‌دستی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید