بانک مرکزی آمار تسهیلات کارکنانش را منتشر کند

بحث ما این نیست که کارمندان بانک نباید تسهیلات دریافت کنند بلکه ما می‌گوییم چرا این تسهیلات عادلانه تقسیم نمی‌شود

اردیبهشت آنلاین ـ عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بانک مرکزی باید فهرست پرداخت تسهیلات بانکی به کارکنان خود را منتشر کند و موضوع را به صورت شفاف به اطلاع مردم برساند.

به گزارش اردیبهشت آنلاین ، علی رضا سلیمی در گفتگوی اختصاصی با صدا و سیما درباره اعطای تسهیلات بانک‌ها به کارکنانش گفت: بحث ما این نیست که کارمندان بانک نباید تسهیلات دریافت کنند بلکه ما می‌گوییم چرا این تسهیلات به صورت عادلانه تقسیم نمی‌شود.

آقای سلیمی گفت: البته اعطای وام به کارمندان بانک‌ها شامل همه بانک‌ها نمی‌شود و فقط برخی بانک‌ها و کارمندان آن‌ها یک خط ویژه برای خود باز کرده و با این خط ویژه می‌توانند آسان‌تر و بدون نوبت، وام‌هایی را به خود اختصاص دهند که این موضوع باعث گلایه مردم شده است.

سلیمی با انتقاد از سخت گیری برخی بانک‌ها در اعطای تسهیلات خرد به مردم اظهار داشت: گاهی مردم برای دریافت تسهیلات ۵ تا ۱۰ میلیونی قرض‌الحسنه با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند، اما وام‌هایی با مبلغ حدود ۱۶۴ هزار میلیارد تومان به راحتی به کارمندان بانک‌ها تعلق گرفته است.

سلیمی ادامه داد: ممکن است این وام‌ها بر اساس مصوبات هیات مدیره یا برخی آئین نامه‌ها پرداخت شده باشد و کار شبه قانونی باشد، اما واقعیت این است که این امور امروز مورد تایید مردم نیست و مردم آن را خط ویژه‌ای می‌دانند که بانک‌ها برای خود باز کرده و به عبارت روشنتر این نوعی استفاده خاص از منابع بانک‌ها است.

وی با بیان اینکه این پرداختی‌ها باید به صورت عادلانه انجام شود تصریح کرد: سئوال اساسی مردم این است که اگر هیات مدیره بانک‌ها چنین موضوعی را تصویب کرده اند چرا برای عموم مردم چنین موضوعی را تصویب نمی‌کنند؟

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه در خصوص انتشار فهرست تسهیلات کارکنان بانک مرکزی هم تاکید کرد : بانک مرکزی باید میزان تسهیلاتی را که به کارکنانش وام داده را منتشر کند و موضوع را به صورت شفاف به اطلاع عموم برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید