محمد کشتی آرای

پیش بینی بازار طلا در هفته آینده

پیش‌بینی می‌شود با اقداماتی که انجام می‌شود قیمت‌ها در بازار به تعادل برسد و دیگر شاهد قیمت‌های هیجانی نخواهیم بود البته هم اکنون نیز این تعادل در بازار حاکم است

اردیبهشت آنلاین: کارشناس بازار طلا با بیان اینکه در هفته گذشته روند قیمت انواع سکه و طلا کاهشی بود، گفت: نرخ ارز به‌عنوان دیگر مؤلفه تأثیرگذار بر قیمت طلا در بازار داخلی روند کاهشی داشته و نرخ دلار به کانال ۳۹ هزار تومان بازگشته است که شاهد تغییرات و افت قیمت انواع سکه بودیم.

به گزارش اردیبهشت آنلاین ، محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایرنا در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت، اظهار داشت: در این هفته و هم‌زمان با شروع سال جدید میلادی قیمت جهانی طلا سیر صعودی داشت به طوری که با شروع سال ۲۰۲۳ تا بهای ۱۸۵۰ دلار هم‌افزایش قیمت بافت. امروز (جمعه) بهای هر انس طلا ۱۸۴۶ دلار است که نسبت به روز شنبه گذشته ۲۱ دلار افزایش قیمت داشته اشت.

وی افزود: نرخ ارز به‌عنوان دیگر مؤلفه تأثیرگذار بر قیمت طلای داخلی این روزها روند کاهشی داشته و به کانال ۳۹ هزار تومان بازگشته است؛ در نتیجه شاهد تغییرات قیمت انواع سکه بودیم.

این کارشناس بازار طلا گفت: سکه طرح قدیم در طول هفته‌ای که گذشت بین ۱۹ میلیون و ۱۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در نوسان بود. سکه طرح جدید نیز بین ۱۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تا ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نوسان داشت که این رقم نسبت به روزها و هفته‌های گذشته با کاهش همراه بوده است.

وی ادامه داد: بهای نیم‌سکه در هفته‌ جاری تغییری نداشت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شد. ربع‌سکه با ۴۳۰ هزار تومان کاهش قیمت در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به قیمت هشت میلیون و ۴۷۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای بیان کرد: سکه‌های یک گرمی نیز با ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت با مبلغ چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شد.

کارشناس بازار طلا اضافه کرد: طی هفته‌ای که گذشت هر مثقال طلای آب شده به طور متوسط با ۷۰ هزار تومان افزایش هفتگی قیمت به هفت میلیون و ۸۴۰ هزار تومان رسید که نسبت به هفته گذشته با کاهش همراه بود و متوسط قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۸۱۰ هزار تومان بود.

حباب سکه در محدوده ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

طلا فروشی

به گفته وی، حباب سکه در هفته جاری در محدوده ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نوسان بود و در روزهای گذشته بیشترین حباب مربوط به نیم‌سکه و ربع‌سکه بود که آنها هم در حال کاهش هستند.

کشتی آرای با بیان اینکه نرخ سکه و طلا در روزهای گذشته کنترل شده است، گفت: در روزهای گذشته نرخ ارز نوسان زیادی داشت با تغییر مدیریت بانک مرکزی شاهد بودیم که نرخ صعودی ارز روند معکوسی را در پیش بگیرد و قیمت‌ها متعادل شود و با اعلام نرخ رسمی ارز شاهد ثبات قیمت در بازار ارز هستیم.

کارشناس بازار طلا اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با اقداماتی که انجام می‌شود قیمت‌ها در بازار به تعادل برسد و دیگر شاهد قیمت‌های هیجانی نخواهیم بود البته هم اکنون نیز این تعادل در بازار حاکم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید