ادارات

دولت خواستار کاهش ساعت کار کارمندان شد

در تبصره ۵ این لایحه آمده ساعات کار کارمندان از ۴۴ ساعت کار در هفته و ۱۷۶ ساعت در ماه، به ۴۲ ساعت و ۳۰ دقیقه در هفته و ۱۷۰ ساعت کار در ماه تغییر می‌کند.

اردیبهشت آنلاین: لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با موضوع «کاهش ساعت کاری کارمندان دولت» از سوی دولت راهی مجلس شد.

به گزارش اعتماد آنلاین ، این لایحه ۱۸ آبان ماه به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور در جلسه هیات دولت مطرح و تصویب شد که پنجم آذر با تایید و امضای ابراهیم رئیسی تقدیم مجلس شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده «در راستای اجرای بندهای ۱، ۹، ۱۲ و ۱۷ سیاست‌های کلی نظام اداری مبنی بر نهادینه‌سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه‌های انسانی و اجتماعی، توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداری…. این لایحه تقدیم می‌شود.»

170034854

این لایحه یک ماده واحده و پنج تبصره دارد که در صورت تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان، ساعت کار کارمندان دولت به ۴۲ ساعت و ۳۰ دقیقه در هفته کاهش می‌یابد. بر این اساس «ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران تعیین می‌شود. تغییر ساعت کار کارمندان با رعایت سقف مذکور و در چارچوب ضوابط پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، به عهده دستگاه ذیربط است. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیئت علمی از ساعات موظف، در طرح‌های طبقه بندی مشاغل ذی ربط تعیین خواهد شد.»

170034855

در تبصره ۵ این لایحه آمده ساعات کار کارمندان از ۴۴ ساعت کار در هفته و ۱۷۶ ساعت در ماه، به ۴۲ ساعت و ۳۰ دقیقه در هفته و ۱۷۰ ساعت کار در ماه تغییر می‌کند.

این لایحه در حالی قرار است در مجلس بررسی شود که میزان کار مفید در ایران، یکی از پایین‌ترین سرانه‌ها را دارد و طبق برخی بررسی‌ها میزان کار مفید در ایران بین ۱۰ تا ۱۵ ساعت در هفته تخمین زده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید