6 راه برای کاهش وزن سریع

اردیبهشت آنلاین: یک پزشک عمومی شش راه را برای کاهش وزن و اینکه چرا رفتن به باشگاه به تنهایی کمکی نمی‌کند فاش کرده است.

به گزارش روزیاتو، دکتر کلیر بیلی، پزشک عمومی می‌گوید کاهش وزن یک کار چالش برانگیز است، اما اضافه می‌کند کسانی که باید این کار را انجام دهند باید روی این موضوع تمرکز کنند که این کاهش وزن چه سودی برای سلامتی‌شان دارد.

او می‌گوید: «وقتی با این دید به موضوع نگاه می‌کنید، تمرکز روی کاری که می‌خواهید انجام بدهید بسیار آسان‌تر می‌شود و اگر برای کاهش وزن برنامه‌ای داشته باشید، احتمال اینکه به هدف خود برسید بسیار بیشتر خواهد بود.»

۶ راه برای کاهش وزن سریع

به عقیده دکتر کلیر اگر اضافه وزن داشته باشید یا چاق باشید مهم است که از خودتان بپرسید کاهش وزن چه تفاوتی در زندگی‌تان ایجاد می‌کند. به گفته او، خطرات اصلی اضافه وزن شامل دیابت و بیماری ‌های مزمن است که می‌تواند بر کبد شما یا حتی التهاب مفاصل تأثیر بگذارد.

در ادامه شش توصیه دکتر کلیر آورده شده است:

۶ راه برای کاهش وزن سریع

۱. مصرف شیرینی جات را کاهش دهید

وقتی صحبت از خوراکی های شیرین می‌شود، منظور این نیست که اصلا آنها را نخورید. دکتر کلیر این‌طور توضیح می‌دهد که اگر واقعا دلتان می‌خواهد یک خوراکی شیرین بخورید، باید آن را بعد از غذا میل کنید تا از بالا رفتن قند خون جلوگیری کنید.

او می‌گوید: «در صورت امکان شکلات را انتخاب کنید، اما شکلاتی که ۷۰ درصد آن کاکائو است، زیرا این شکلات ها بیشترین فواید را برای سلامتی دارند. اما اگر کیک و شیرینی را ترجیح می‌دهید می‌توانید خودتان در خانه آنها را درست کرده و موادی مانند آرد را با بادام آسیاب شده جایگزین کنید. زیرا این‌ها سطح قند شما را افزایش نمی‌دهند.»

۶ راه برای کاهش وزن سریع

یکی دیگر از شیرین‌ کننده ‌های طبیعی، میوه ها هستند. به مرور زمان تمایل شما به شیرینی جات کمتر و کمتر می‌شود و حتی زمانی که قند کمتری در خوراکی‌ها وجود داشته باشد، طعم شکر را بیشتر حس می‌کنید.

۶ راه برای کاهش وزن سریع

در مورد نوشیدنی ها نیز این را به خاطر بسپارید و از آب، شیر یا چای گیاهی استفاده کنید زیرا به گفته دکتر کلیر آنچه در رژیم‌تان می‌نوشید بسیار مهم است. افرادی که رژیم دارند اغلب احساس خستگی می‌کنند و این معمولا به دلیل کم آبی بدن است. او می‌گوید: «وقتی کالری‌ های مصرفی خود را کاهش می‌دهید، بهتر است یک لیتر بیشتر از معمول آب بنوشید.»

۶ راه برای کاهش وزن سریع

۲. روی زمان بندی تمرکز کنید

وقتی صحبت از زمان غذا خوردن می‌شود، ترفندهایی وجود دارد که می‌تواند به کاهش وزن افراد کمک کند.

دکتر کلیر توضیح می‌دهد که افرادی که از روزه داری متناوب استفاده می‌کنند اغلب موفق هستند. این روزداری معمولا به یک پنجره ۱۰-۱۴ ساعته بدون غذا اشاره دارد. اگر بتوانید بازه ای را که در آن غذا می‌خورید کوچک‌تر کنید، این به کاهش میزان غذا خوردن شما کمک می‌کند و به بدن فرصت می‌دهد که به سمت کتوزیس یعنی چربی سوزی برود.

همچنین باید سعی کنید وعده غذایی اصلی خود را تا سه ساعت قبل از خوابیدن میل کنید. به گفته دکتر کلیر یک صبحانه مفصل، یک ناهار خوب و عصرانه سبک تر، حالت ایده آلی است که می‌توانید انتخاب کنید.

۶ راه برای کاهش وزن سریع

۳. پروتئین اضافه کنید

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی کلیدی است. پروتئین را می‌توان در بسیاری از غذاها ازجمله گوشت، توفو و تخم مرغ یافت.

خوردن پروتئین بیشتر به شما کمک کند احساس سیری کنید و همچنین به کاهش هوس کمک می‌کند.

۶ راه برای کاهش وزن سریع

۴. فیبر اضافه کنید

نکته مهم دیگر اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی است که می‌تواند شامل تغییرات کوچکی مثل جایگزین کردن برنج و نان سفید با گزینه های سبوس دار یا قهوه ای باشد. این کار کالری مصرفی‌ تان را اضافه نمی‌کند، اما برای کاهش وزن مهم است.

دکتر کلیر می‌گوید بسیاری از مردم اغلب فیبر را به عنوان یک گروه غذایی فراموش می‌کنند و بیشتر ما به اندازه کافی از آن مصرف نمی‌کنیم.

۶ راه برای کاهش وزن سریع

۵. رژیم مدیترانه ای را امتحان کنید

به عقیده دکتر کلیر این سبک از رژیم غذایی چیزی است که همه باید در اولویت قرار دهند. این رژیم به عنوان سالم ترین رژیم غذایی در جهان شناخته می‌شود و شامل غذاهای کامل، مقدار زیادی سبزیجات و برخی میوه هاست. استفاده از سوخت های آهسته سوز که منجر به افزایش وزن نمی‌شود مانند آجیل، دانه ها و مقدار زیادی لوبیا و حبوبات و همچنین ماهی و کمی لبنیات نیز به رژیم غذایی مدیترانه ای کمک می‌کنند.

نکته اصلی این است که همه این‌ها غذاهایی هستند که فرآوری نشده‌اند و باید از غذاهایی که بسیار فرآوری شده هستند اجتناب کنید که شامل مواردی مانند ساندویچ های بسته بندی شده، پیتزا و فست فود می‌شود.

۶ راه برای کاهش وزن سریع

۶. به یک دوست بگویید

اغلب، مردم تلاش می‌کنند و به تنهایی وزن کم کنند، اما دکتر کلیر معتقد است که گفتن این موضوع به دیگران می‌تواند به موفقیت شما کمک کند.

او می‌گوید درخواست کمک از دیگران مهم است. به آنها بگویید که تصمیم دارید وزن تان را کاهش دهید و بخواهید که کیک و شیرینی به شما تعارف نکنند.

۶ راه برای کاهش وزن سریع

چرا ورزش به تنهایی به کاهش وزن کمک نمی‌کند؟

وقتی صحبت از یک رژیم سالم و متعادل به میان می‌آید، ورزش کلیدی است، اما دکتر کلیر می‌گوید اگر بخواهید وزن کم کنید، ورزش به تنهایی کارساز نخواهد بود.

او می‌گوید ورزش اگرچه فواید بسیار زیادی برای سلامت قلب و سلامت عمومی دارد، اما در واقع راه خوبی برای کاهش وزن نیست: «ورزش یک راه واقعا سخت برای کاهش وزن است و واقعا اینکه چه می‌خورید و چگونه می‌خورید کلید اصلی است. همیشه به ما گفته شده که سوار دوچرخه‌ شوید، پیاده روی کنید و ورزش بیشتری انجام دهید، اما این فقط یک حواس‌پرتی بزرگ است. ۸۰ درصد کاهش وزن مربوط به رژیم غذایی شماست و مردم باید این را بدانند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید