دارو

وعده وزارت بهداشت برای تامین آنتی‌بیوتیک

با افزایش ظرفیت داخلی تولید آنتی‌بیوتیک و ورود محموله پشتیبان جدید، بازار این محصول حداکثر تا پایان آبان به نقطه اشباع خواهد رسید.

اردیبهشت آنلاین: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اطمینان داریم با افزایش ظرفیت داخلی تولید آنتی‌بیوتیک و ورود محموله پشتیبان جدید، بازار این محصول حداکثر تا پایان آبان به نقطه اشباع خواهد رسید.

پدرام پاک آیین به ایرنا گفت: با توزیع نخستین محموله وارداتی حاوی یک میلیون آنتی‌بیوتیک، منحنی تامین این دارو شیب مثبت پیدا کرد. با این حال وزارت بهداشت با هدف اشباع بازار در تدارک واردات سه میلیون آنتی‌بیوتیک دیگر از هند به ایران است.

وی افزود: برخی شرکت‌های دارویی برای پاسخ به نیاز ناشی از آنفلوانزای زودرس، ظرفیت تولید آنتی‌بیوتیک خود را با کار سه نوبته تا ۲ برابر افزایش داده‌اند که مجموع حجم تولید آنها به هفت میلیون واحد در ماه می‌رسد.

سخنگوی وزارت بهداشت به مدیریت چالش نقدینگی صنعت دارو از طریق مصوبه جدید بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های تولیدکننده و تصویب کاهش ارزش افزوده گمرکی مواد اولیه دارویی از ۹ به یک درصد اشاره کرد و افزود: مجموع این اقدامات با هدف افزایش ظرفیت تولید دارو انجام شده اما سیاست وزارت بهداشت، حمایت از تولید با اولویت تامین است؛ از این رو هرگاه میزان تولید زیر منحنی تقاضا قرار گیرد، راهکار واردات را برخواهیم گزید.

پیش تر نیز بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که علاوه بر افزایش ماهانه هفت میلیون آنتی‌بیوتیک و ۱۶ میلیون واحد سرم در کشور، سه میلیون آنتی بیوتیک و ۶۰۰ هزار واحد سرم نیز برای رفع نیاز کنونی وارد کشور می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید