صرافی

ریزش قیمت دلار و سکه در بازار

همزمان با ریزش قیمت ها ، عده ای از دارندگان ارز برای جلوگیری از زیان بیشتر ، دلارهای خانگی خود را جهت فروش وارد بازار کردند

اردیبهشت آنلاین: (حمید طلیمی) قیمت دلار به عنوان ارز شاخص بازار که در هفته جاری برای نخستین بار به عدد 37 هزار تومان رسیده بود ، با تصمیم اخیر مسئولان اقتصادی و همچنین ورود جدی بازار ساز با بیش از 3 هزار تومان کاهش به کانال 34 هزار تومان بازگشت.

همزمان با ریزش قیمت ها عده ای از دارندگان ارز ،برای جلوگیری از زیان بیشتر ، دلارهای خانگی خود را جهت فروش وارد بازار کردند که همین موضوع موجب کاهش بیشتر قیمت ها شد. تصمیم این افراد برای فروش ارز  تقریبا از ظهر امروز به بعد و پس از انتشار خبر ریزش قیمت ها  ، شدت یافت و همین امر موجب شد تا قیمت دلار تا کانال 34 هزار تومان عقب نشینی کند.

قیمت طلا و اونس

محمد کشتی آرای کارشناس رسمی بازار طلا و جواهر در گفت گوی اختصاصی با اردیبهشت آنلاین در خصوص اتفاقات اخیر بازار طلا و جواهر می گوید: پیرو تصمیم اخیر مسئولان اقتصادی ، قیمت هر قطعه سکه در بازار تا 800 هزار تومان کاهش یافت.

وی افزود: در هفته گذشته شاهد رشد بی رویه قیمت سکه در بازار بودیم ، اما با تصمیم جدید بانک مرکزی در خصوص انتشار اوراق قرضه در بورس کالا بهای هر قطعه سکه طرح قدیم حدود 800 هزار تومان و سکه طرح جدید 650 هزار تومان کاهش یافت. به گفته وی طی این مدت قیمت سکه های نیم ، ربع و گرمی بدون تغییر بود. به گفته وی انتظار می رود طی روز های آینده همچنان شاهد نزول قیمت ها باشیم.

قیمت اونس و طلای 18 عیار

وی در ادامه اعلام کرد: در حال حاضر بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به هزارو 706 دلار است. با توجه به نرخ های جهانی هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار تهران با قیمت یک میلیون و 461 هزار تومان فروخته می شود.

قیمت انواع سکه

همچنین هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 14 میلیون و 700 هزار تومان و هر قطعه سکه امامی ( طرح جدید ) نیز 15 میلیون و 800 هزار تومان عرضه می شود.

امروز همچنین هر قطعه نیم سکه نیز ۸ میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و 800 هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی نیز ۳ میلیون 300 هزار تومان بفروش می رسد.

نرخ ارز های شاخص

به گزارش اردیبهشت آنلاین امروز در بازار آزاد تهران هر دلار 34 هزارو 950 تومان ، یورو  35 هزار تومان و درهم امارات نیز ۹ هزارو 580 تومان ،  فروخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید