تویوتا

حذف سوئیچ هوشمند از محصولات تویوتا

اردیبهشت آنلاین: بزرگ‌ترین شرکت خودروساز جهان اعلام کرد، به علت کمبود تراشه به مشتریان یک سوئیچ مکانیکی و یک سوئیچ هوشمند تحویل می‌دهد.

به گزارش رویترز، مشتریان تویوتا در ژاپن در هنگام تحویل خودروهای جدید به جای دریافت سوئیچ هوشمند، سوئیچ مکانیکی دریافت می‌کنند.

در بیانیه این شرکت آمده است، یکی از دو سوئیچ هوشمندی که به مشتری تحویل داده می‌شد، با یک سوئیچ‌های مکانیکی تعویض خواهد شد.

تویوتا اعلام کرد: «از آنجایی که کمبود نیمه رساناها ادامه دارد، این یک اقدام موقت با هدف تحویل خودروها به مشتریان در سریع ترین زمان ممکن است.»

در ادامه این بیانیه آمده است، سوئیچ هوشمند دوم «به محض آماده شدن» تحویل داده خواهد شد. کمبود جهانی تراشه در طول همه ‌گیری کرونا آغاز شد، سبب مشکلات شدید عرضه و تاخیر، در صنعت خودرو و سایر صنایع شده است.

کمبود تراشه در جهان به علت یک محاسبه اشتباه پس از همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ ایجاد شد. هنگامی که کرونا در سراسر جهان گسترش پیدا کرد، بسیاری از شرکت ها انتظار داشتند، مردم با دشوار شدن شرایط اقتصادی، میزان هزینه هایشان را کاهش دهند، اما مردمی که در خانه حبس شده بودند شروع به خرید وسایل الکترونیکی کردند و همین باعث افزایش تقاضا برای نیمه رساناها شد.

در این میان نیز خودروسازان کارخانه هایشان را تعطیل و از تامین کنندگان قطعه خواستند تا از تولید قطعات از جمله تراشه‌هایی که برای تولید خودروها بسیار ضروری هستند خودداری کنند. به گزارش فارس ، تعطیلی های پی در پی که حمل و نقل در جهان را مختل کرد، نیز بر اختلال در بازار تراشه دامن زد. هنوز مشخص نیست که بحران کمبود تراشه در جهان تا چه زمانی ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید