املاک

افزایش خرید آپارتمان‌های بالای 20 سال

شهریور ماه امسال تقاضا برای واحدهای مسکونی بالای ۲۰ سال ساخت روند صعودی داشته و در مقابل معاملات واحدهای ۶ تا ۱۰ سال رشد منفی حدود ۴۰ درصدی داشته است.

اردیبهشت آنلاین: شهریور ماه امسال تقاضا برای واحدهای مسکونی بالای ۲۰ سال ساخت روند صعودی داشته و در مقابل معاملات واحدهای ۶ تا ۱۰ سال رشد منفی حدود ۴۰ درصدی داشته است.

به گزارش تسنیم، بررسی تحولات بازار مسکن حاکی از آن است تقاضا برای واحدهای مسکونی تا 5 سال در آخرین ماه تابستان امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته 33.41 درصد کاهش یافته است.

در محدوده خانه‌های 6 تا 10 سال تعداد معاملات انجام شده بر اساس آمار سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور 39.02 درصد رشد منفی داشته است.

معاملات واحدهای مسکونی 11 تا 15 سال نیز رشد منفی 11.32 درصد و 16 تا 20 سال نیز رشد منفی 29.52 درصدی در شهریور امسال نسبت به شهریور سال قبل داشته است.

این در حالی است معاملات آپارتمان‌های بالای 20 سال همچنان روند صعودی داشته؛ در ماه گذشته تقاضا برای این خانه‌ها 31.24 درصد در مقایسه با شهریور 1400 افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، در مجموع از 6033 فقره معامله انجام شده در ماه مورد اشاره، واحدهای تا 5 سال ساخت با 28.4 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید