تصاویری از آسمانخراش‌های آینده

اردیبهشت آنلاین: مجله معماری و طراحی ایالات متحده از سال ۲۰۰۶ یک مسابقه معتبر در زمینه معماری آینده را برگزار می کند.

به گزارش اردیبهشت آنلاین به نقل از روزیاتو، ایده‌های رویایی که روش درک ما از معماری عمودی و رابطه آن با محیط‌های طبیعی و ساخته شده را به چالش می‌کشد. امسال هیئت داوران از بین بیش از ۴۰۰ طرح آسمان خراش آینده نگر، برندگان را انتخاب کردند، اما آثاری که آنها را تحت تاثیر قرار دادند به موضوعاتی مانند گرم شدن کره زمین، بلایای طبیعی و رشد بیش از حد جمعیت پرداخته بودند.

تصاویر طرح های هر یک از برندگان و فینالیست های برجسته جالب توجه است.

طرح‌های عجیب و دیدنی آسمانخراش‌های آیندهآسمان خراش «آشیانه شناور» یک ساختمان میزبان برای واحدهای مسکونی است که می توانند به مکان های جدید پرواز کنند.

طرح‌های عجیب و دیدنی آسمانخراش‌های آینده«کلروپلاست شهر»، آسمان‌خراشی که دی‌اکسید کربن را جذب می‌کند و آن را به نشاسته تبدیل می‌کند.

طرح‌های عجیب و دیدنی آسمانخراش‌های آیندهطراحی چینی پیشنهاد ساخت این سازه را در جزایر مارشال، کشوری در اقیانوس آرام مرکزی، برای محافظت از مردم بومی خود در برابر نشت مواد رادیواکتیو از خاک، ارائه کرده است.

طرح‌های عجیب و دیدنی آسمانخراش‌های آینده«بهار جدید»، مجهز به خطوط انتقال آب، مواد مغذی و کود است که به رشد گیاهان و ارگانیسم ها، در نمای بیرونی ساختمان کمک می‌کند.

طرح‌های عجیب و دیدنی آسمانخراش‌های آینده«کندانسور شهری» یک فضای مسکونی است که هدف آن ادغام کارگران مهاجر با جامعه محلی در شهرهایی مانند Shenzen در چین است.

طرح‌های عجیب و دیدنی آسمانخراش‌های آینده«آسمان‌خراش مزرعه ادوبی»، ساختمانی که برای مصارف کشاورزی در نظر گرفته شده است. این آسمان خراش برای ساخت در اصفهان، طراحی شده است.

طرح‌های عجیب و دیدنی آسمانخراش‌های آیندهآسمان‌خراش «پارک سونامی»؛ هدف ساختار این ساختمان این است که سونامی را قبل از برخورد به ساحل از بین ببرد.

طرح‌های عجیب و دیدنی آسمانخراش‌های آیندهپیشنهاد شده است که این سازه در Dunhuang، شهر چین در لبه صحرای گبی که زمانی توقفگاهی در جاده ابریشم بوده، ساخته شود. این طراحی مجموعه ای از واحدهای مسکونی و تجاری است که یک دیوار را تشکیل می دهد تا به محافظت از جنگل در برابر باد و شن های بیابان کمک کند.

طرح‌های عجیب و دیدنی آسمانخراش‌های آیندهسازه «درخت» برای تامین آب قابل دسترس برای روستاهای سودان جنوبی طراحی شده است.

طرح‌های عجیب و دیدنی آسمانخراش‌های آینده«آسمان‌خراش هایپر ماسک» آسمان خراش با یک ماسک انعطاف پذیر پوشیده شده است که به فیلتر کردن هوای وارد شده از بیرون ساختمان کمک می کند.

طرح‌های عجیب و دیدنی آسمانخراش‌های آینده«آسمان‌خراش شفادهنده شهر»، یک سیستم روگذر شهری است که جاده‌ها را در اطراف فضاهای مسکونی، تجاری و اداری در نظر می گیرد.

طرح‌های عجیب و دیدنی آسمانخراش‌های آینده«انتوباسیون» از شکاف بین آسمان خراش ها عبور می کند و آنها را به هم متصل می کند، مانند ساختن پلی بین آسمان خراش ها.

طرح‌های عجیب و دیدنی آسمانخراش‌های آینده«جراحی بای پس شهری» با ایجاد مراکز حمل و نقل در سراسر شهر، راه بندان های ترافیکی در شهر چانگچون چین را کاهش می دهد.

طرح‌های عجیب و دیدنی آسمانخراش‌های آینده

«واحه AE2030» محافظت از زمین‌های کاشت در بیابان با مسدود کردن شن و غبار ناشی از طوفان‌های شن را میسر می کند.

طرح‌های عجیب و دیدنی آسمانخراش‌های آینده«سکوهای قارچ‌مانند» طرحی برای ارائه خانه به کسانی که در اثر غرق شدن شهر، آواره شده‌اند.

طرح‌های عجیب و دیدنی آسمانخراش‌های آینده

این یک آسمان خراش برای انسان نیست، بلکه برای زنبورها است. هدف اصلی این پروژه حفظ تنوع حشرات و احیای جمعیت آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید