سلطانی زاده
دبیر کل کانون صرافان:

با تعیین کف و سقف برای ارز توافقی مخالفیم

اگر هر اقدامی که انجام می‌دهیم با بازار رسمی و آزاد فاصله داشته باشد متاسفانه آن گلوگاه و جا را دلال‌ها پر خواهند کرد.

اردیبهشت آنلاین: دبیر کل کانون صرافان اعلام کرد: متاسفانه در اقدامی عجیب مجددا دستوراتی به بازار متشکل داده شد که سقف و کف برای نرخ توافقی ایجاد شد که همین کار باعث فاصله گرفتن قیمت بازار و غیر واقعی شدن کشف نرخ توسط تجار و صرافان شده است.

به گزارش اردیبهشت آنلاین ، کامران سلطانی زاده در گفت و گو با رادیو اقتصاد با بیان این مطلب افزود: در زمینه نرخ ارز، مشکل اصلی این است که نرخ ارز در صرافی‌ها را باید به نرخ واقعی بازار برسانیم. اگر هر اقدامی که انجام می‌دهیم با بازار رسمی و آزاد فاصله داشته باشد متاسفانه آن گلوگاه و جا را دلال‌ها پر خواهند کرد.

وی اظهارداشت: در بحث نرخ‌گذاری و ایجاد نرخ‌‌های فروش صرافی‌ها کار جدیدی اتفاق نیفتاده است. ما در کانون صرافان در سال ۹۸ اپلیکیشنی طراحی کرده‌ایم به نام کانون صرافان و در آن تمامی صرافی‌ها امکان بارگذاری نرخ خرید و فروش خود را داشته‌اند.

دبیر کل کانون صرافان افزود: حتی به صورت آنلاین نوبت‌دهی را هم داشته‌ایم که بعد از ۴ سال به عنوان سامانه برخط بازار متشکل رونمایی شد. حتی فروش آنلاین ارز را هم در کانون صرافان داشته‌ایم که متاسفانه در زمان مدیریت آقای همتی رئیس‌کل وقت بانک‌مرکزی با آن موافقت نکردند‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید