قیمت نفت

قیمت نفت به بالای 90 دلار رسید

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 80 سنت افزایش 90.66 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 52 سنت افزایش 85.15 دلار معامله شد

اردیبهشت آنلاین: احتمال کاهش تولید اوپک پلاس، قیمت نفت را افزایشی کرده به طوری که قیمت این کالای اساسی امروز از 90 دلار فراتر رفته است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، در معاملات بازارهای جهانی به علت انتظار برای توافق بر سر یک کاهش تولید بزرگ از سوی گروه اوپک پلاس، قیمت نفت افزایش یافت.

این انتظار، نگرانی در مورد اقتصاد جهان را خنثی کرد. هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 80 سنت افزایش 90.66 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 52 سنت افزایش 85.15 دلار معامله شد.

نفت برنت روز گذشته بیش از 4 درصد و نفت خام آمریکا بیش از 5 درصد افزایش ارزش را ثبت کردند که بالاترین افزایش از ماه می به شمار می رود.

قیمت نفت در معاملات روز گذشته به علت نگرانی در مورد کاهش عرضه افزایش یافت. سرمایه گذاران انتظار دارند که سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، احتمالا تولید خود را بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد. نشست روز چهارشنبه اوپک پلاس، نخستین نشست حضوری این گروه از سال 2020 خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید