صالح آبادی

منتظر خبرهای خوش ارزی باشید

رییس کل بانک مرکزی در خصوص آزادسازی هفت میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه‌شده کشور گفت: پیشرفت‌های عملی در این زمینه ایجاد شده و به زودی خبرهای خوشی اعلام می‌شود.

اردیبهشت آنلاین: رییس کل بانک مرکزی در خصوص آزادسازی هفت میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه‌شده کشور گفت: پیشرفت‌های عملی در این زمینه ایجاد شده و به زودی خبرهای خوشی اعلام می‌شود. این منابع متعلق به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی است و بانک می‌تواند از آن استفاده کند.

به گزارش ایرنا، علی صالح‌آبادی در حاشیه مراسم رونمایی از درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز صرافی‌ها در پاسخ به ایرنا افزود: با هماهنگی وزارت امور خارجه پیشرفت‌های خوبی در زمینه آزادسازی ارز انجام شده است و نمی‌توانم جزییات بیشتری ارایه دهم؛ اما در روزهای آینده خبرهای خوبی در این خصوص منتشر می‌شود. حساب‌هایی نیز برای واریز ارز معرفی شده است.

وی افزود: منابع ارزی، جزئی از دارایی‌های ملت ایران است و باید در راستای منافع کشور مورداستفاده قرار بگیرد. در همین راستا هم بانک مرکزی با همکاری دستگاه دیپلماسی از ابتدای استقرار دولت، پیگیری این موضوع را به طور جدی در دستور کار قرار داد که در یک مرحله، خوشبختانه منجر به آزادسازی بخشی از منابع مسدودی در انگلیس پس از بیش از ۴۰ سال گردید که رسماً هم در این خصوص اطلاع رسانی شد.

صالح‌آبادی تاکید کرد: در خصوص سایر منابع مسدودی هم مذاکرات فشرده و مستمری در راستای استیفای حقوق قانونی ملت ایران انجام و طی هفته‌های اخیر هم پیشرفت خوبی در این خصوص حاصل شده، البته برخی ملاحظات بانکی در این زمینه باقی است که به طرف‌های مقابل اعلام شده و نمایندگان دو طرف در حال پیگیری این موضوع هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید