یورو

ریزش ارزش یورو در برابر دلار

اردیبهشت آنلاین: سقوط قابل توجه نرخ مبادله جفت ارز یورو/دلار (EUR/USD) ادامه یافته و به نظر می رسد این روند طی روزهای آتی نیز متوقف نشود.

به گزارش بازار، سقوط قابل توجه نرخ مبادله جفت ارز یورو/دلار (EUR/USD) ادامه یافت. به نطر می رسد دلیل عمده این ریزش، اظهارات اخیر پوتین در خصوص لزوم استفاده روسیه از نیروهای ذخیره نظامی خود بوده که فضای امنیتی اروپا را متشنج تر کرده و شوک بزرگی به بازارهای قاره سبز وارد نمود.

درست در پی این اظهارات پوتین، جفت ارز EUR/USD به پایین ترین حد خود طی دو دهه اخیر یعنی ۰.۹۸۲۰ سقوط کرد؛ به این معنی که ارزش یورو تنها در سال جاری بیش از ۱۰ درصد سقوط کرده است.

کاتالیزرو دوم افزایش ارزش دلار در برابر یورو، تصمیم فدرال رزرو برای افزایش مجدد ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره بانکی بود.

بازار اوراق قرضه آمریکا همچنین نشان می دهد که فدرال رزرو قطعا به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد. بازده اوراق قرضه به بالاترین سطح در سال‌های اخیر رسید و بازدهی ۲ ساله آن برای اولین بار از زمان بحران مالی جهانی (GFC) در سال ۲۰۰۸ به ۴.۱ درصد رسید. بازده اوراق ۱۰ و ۳۰ ساله نیز به افزایش خود ادامه داد.

پیش بینی نرخ یورو/دلار

ریزش ارزش یورو به پایینترین حد ۲۰ سال گذشته در برابر دلار| ریزش ادامه خواهد داشت

نرخ مبادله یورو/دلار طی چند ماه گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. این هفته، این جفت با حرکت به زیر سمت پایین الگوی پرچم نزولی که در نمودار بالا به رنگ مشکی نشان داده شده، یک شکست نزولی تماشایی داشت. این نرخ سپس به زیر سطح حمایت کلیدی در ۰.۹۸۶۵ سقوط کرد که پایین ترین سطح در سال جاری بوده و همزمان به سمت محدوده پایین تر از میانگین های متحرک حرکت کرده است.

بنابراین، این جفت به احتمال زیاد سقوط خواهد کرد زیرا فروشندگان سطح روانی کلیدی بعدی را در ۰.۹۷۰۰ هدف قرار خواهند داد. حرکت به سمت محدوده بالاتر از نقطه مقاومت در ۰.۹۸۶۵ نمای نزولی را باطل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید